Forum > Demolåtar
equality - Vinternatt Avslutad tråd
SYNTH:
Låter ju riktigt bra åtmistone i mina högtalare en riktigt mysig låt snyggt jobbat! B)
equality:
--- Citat från: Emulator skrivet 25.11.2007, 16:53:46 ---...dementerar.
:)
--- Slut citat ---
Vafalls!? :o :huh:
DåligtGehör:
--- Citat från: equality skrivet 26.11.2007, 00:26:14 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 25.11.2007, 16:53:46 ---...dementerar.
:)
--- Slut citat ---
Vafalls!? :o :huh:
--- Slut citat ---
Skapar spänningar, motbilder osv.
Harmonica mike:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 25.11.2007, 16:48:57 ---En långsamt böljande sak som snyggt stödjer och litar på sången.
Läser om önskan om körer som bl.a. ooar. Hm... ställer mig tveksam. Hellre som oroar. Men skulle hellre höra en vers/ett stick sjungas av en annan röst gärna kvinnlig.
Håller med Mahan om att trumbreaket inte är hellyckat. Där är även pianot lite väl tjockrivigt med lite timingproblem. Lite mer avslappnat så hade det nog låtit bättre.
--- Citera ---Shit munspel!
Men va faen? Och bra lirat är det oxå! Imponerad! Skitsnyggt!!! Dock lirat med ett D-spel..jag hade föredragit ett G-spel och lir i tredje position - moll!! Men det funkar,fast lite disharmoni..
--- Slut citat ---
Vad är egentligen problemet HM? Frågar för att förstå och lära. Jag hör inge problematiska dissonanter. Å andra sidan gillar jag ofta sådant.
--- Slut citat ---
Det är inget problem DG.
Men till moll så lirar man i tredje eller fjärde position,om man inte kör chromatiskt vill säga(grymma till moll positionerna).Det heter så i munspels världen.Enkel förklaring är att man inte har de toner som behövs för moll lir på ett vanligt blues munspel.Typ som om du skall spela moll pentatoniska skalan på gitarr till en dur låt..eller ignorerar de svarta på pianot om du lirar nåt bluesigt.Det handlar således om "blå" toner..
Sorry för off topic Mike,blev tvungen att förtydliga lite åt DG..
Mvh
Micael
Harmonica mike:
Ja jag glömde ju bort att lyssna på version 2..
Då kör vi:
Ser ut som om jag måste invänta Åsa:s bidrag till denna..Jag tyckte ju att förra verren höll.Antar att du gjort nåt åt pianot, nu flyter det bättre - eller så var jag bakis i morse.. :lol:
Kanske Johan har en poäng i munspels nivån?
Nästan klart då får jag väl säga,med tanke på vad som ska dit..
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida