Forum > Färdiga produktioner

Biscuit Barney - Var e du

<< < (14/17) > >>

asti:
Den här har jag tydligen missat! Skön, stämningsfull låt med mycket bra sång!
I vissa partier tycker jag dock sången är lite för låg.
Snygg prod/mix annars!

tsmalmbe:

--- Citat från: asti skrivet 28.08.2009, 16:50:57 ---I vissa partier tycker jag dock sången är lite för låg.

--- Slut citat ---

Jag reagerade tyvärr på samma sak då jag nu (första gången) lyssnar på låten i riktigt skit laptophögtalare.

mvh, mixaren.

jonnerstone:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 28.08.2009, 18:16:29 ---
--- Citat från: asti skrivet 28.08.2009, 16:50:57 ---I vissa partier tycker jag dock sången är lite för låg.

--- Slut citat ---

Jag reagerade tyvärr på samma sak då jag nu (första gången) lyssnar på låten i riktigt skit laptophögtalare.

mvh, mixaren.

--- Slut citat ---

De e lugnt. Sången är lite lågt mixad på denna på vilje.

Eddi:
GRÄSET GROR OCH VÄXER UPP I SKYN
MEN HÄR STÅR JAG NERSJUNKEN I DYN

Men nu är ni ju där igen !
Är det inte kvicksand så är det dy  :lol:

Skämt å sido märkte att jag inte kommenterat denna pärla jag håller med de andra att detta vore något för radion och likaså håller jag med om att rösterna är alldeles för nedtonade - närmast en fråga till tsm varför det är så ? På slutet hör man ju knappt skånskan som passar ypperligt i denna låt. Nej upp med rösterna och inta Europe!!!!
Eko

jonnerstone:

--- Citat från: Eko skrivet 29.08.2009, 20:56:46 ---GRÄSET GROR OCH VÄXER UPP I SKYN
MEN HÄR STÅR JAG NERSJUNKEN I DYN

Men nu är ni ju där igen !
Är det inte kvicksand så är det dy  :lol:

Skämt å sido märkte att jag inte kommenterat denna pärla jag håller med de andra att detta vore något för radion och likaså håller jag med om att rösterna är alldeles för nedtonade - närmast en fråga till tsm varför det är så ? På slutet hör man ju knappt skånskan som passar ypperligt i denna låt. Nej upp med rösterna och inta Europe!!!!
Eko

--- Slut citat ---

Tack för trevliga och uppmärksamma kommentarer  :) Antar att Tompa e svag för att sitta fast i nåt  :D

Ett förtydligande. Att sången är låg är inte Tsm's fel, han har gjort en mastring av låten. Mixningen är det jag som står för....så det är jag som ska ha skäll för det. Att sången är låg i slutet är medvetet, den är faktiskt t.o.m lite för hög, det var mer tänkt att man skulle ana den i bakgrunden, samma sak med temat som som kommer efteråt som också är lägre i volym än på tidigare ställen....mer som en effekt e det tänk iaf.

Jag är inget stort fan av högt mixad sång.....gillar när sången blir en del av soundet och inte är sådär övertydlig och ligger ovanpå allt. Smaksak javisst.
Fast ibland måste man ju döda sina älsklingar. Tompa och jag får väl ha ett litet rådslag och ta ett beslut om det är värt att höja sången på bekostnad av feelingen i låten.

Återkommer med beslut  :D

Tack för lyssning och schyssta kommentarer  :wub:

Micke

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion