Forum > Färdiga produktioner
Biscuit Barney - Var e du
jonnerstone:
Topp 5 enligt studios redaktion!!!
Ja det var minsann inte dåligt. Man blir ju glad ända in i märgen :D
Och tack alla ni som skrivit och berömt oss, det värmer ännu mer.
Kram
Micke
Dividend:
Inte läst nån annan kommentar, men det var ett par sidor.
Kan ju delge mina tankar, eftersom jag är rätt jävligt ledig idag och har gott om tid.
INledningen påminner mig om vangelis av alla låtskapare. :blink: Tror möjligtvis att det är en låt på den bra skivan "Voices" som jag inte lyssnat på på mycket länge. Kan ta fram och kolla om du/ni vill. Troligen bara den inledande slingan och på nåt sätt "stämningen" som är lite synthigt lik. Inget att haka upp sig på alls. :)
Stämningen förändras rejält när sångaren kommer in, lite lagom gothpoppig text med liknelser som alla fattar och musik med släng av de där skåningarna som gjorde "Om en hund mådde så här" och "Jag är bara lycklig när jag dricker", kan fasen inte komma på vad de heter/hette. :) Såg dem till och med på Malmöfestivalen nåt år. Jaja, i vilket fall så tycker jag att det låter väldigt bra, även om jag kanske inte skulle köpa det men det är ju jag. Bra på alla sätt, sången, prod, och vangelisvibbarna inte minst. :)
Kanske inte så konstruktiv kommentar det här, men vad gör man när man nästan vet noll om "genren"....
Bra jobbat i vilket fall!
jonnerstone:
--- Citat från: Dividend skrivet 13.04.2008, 09:47:29 ---Inte läst nån annan kommentar, men det var ett par sidor.
Kan ju delge mina tankar, eftersom jag är rätt jävligt ledig idag och har gott om tid.
INledningen påminner mig om vangelis av alla låtskapare. :blink: Tror möjligtvis att det är en låt på den bra skivan "Voices" som jag inte lyssnat på på mycket länge. Kan ta fram och kolla om du/ni vill. Troligen bara den inledande slingan och på nåt sätt "stämningen" som är lite synthigt lik. Inget att haka upp sig på alls. :)
Stämningen förändras rejält när sångaren kommer in, lite lagom gothpoppig text med liknelser som alla fattar och musik med släng av de där skåningarna som gjorde "Om en hund mådde så här" och "Jag är bara lycklig när jag dricker", kan fasen inte komma på vad de heter/hette. :) Såg dem till och med på Malmöfestivalen nåt år. Jaja, i vilket fall så tycker jag att det låter väldigt bra, även om jag kanske inte skulle köpa det men det är ju jag. Bra på alla sätt, sången, prod, och vangelisvibbarna inte minst. :)
Kanske inte så konstruktiv kommentar det här, men vad gör man när man nästan vet noll om "genren"....
Bra jobbat i vilket fall!
--- Slut citat ---
Hej där Dividend.
Ska börja med att säga att jag har följt dig ett tag här på forumet både samarbeten och dina egna alster. Men jag tror inte jag har skickat nå´n kommentar nå´n gång. Mest på grund av att jag inte har haft nå´t att tillägga andra inläggare. Men ett "bra jobbat" skulle man ju alltid kunna slänga in. Jag skäms :( Men jag gillar det mesta av det du spottar ut dig :-)
Man tackar för Vangelis jämförelsen.....han är en grym artist på att framkalla känslor med hjälp av enkla medlodier och mäktiga ljudlandskap. Min favorit är dock soundtracket till Bladerunner......alla temana där är förstklassiga samt "Missing" som jag tror bara är med på Odyssey skivan. Har för mig att den skulle vara ett soundtrack också men kommer inte på till vilken film i så fall. Grym låt i alla fall.
Bandet du tänker på är Wilmer X (eller Wilmer Pitt som dom hette i tidernas begynnelse) och är ett favorit band hos oss båda men framförallt hos sångaren Thomas, så han blir nog extra glad för jämförelsen. Så du lyckades pricka in vars en storfavorit i din kommentar....bra jobbat :D
Tack för att du tog dig tid att skriva en kommentar trots att det inte är din genre...det uppskattas väldigt mycket.
Ha det underbart!!
Micke
jonnerstone:
Tjenare!!
Bumpar denna då jag glömt att ladda upp versionen som Tsmamble mastrat. Betydligt bättre tryck och behagligare lyssning på denna versionen än den förra. Ni som följde Kontrollrummet First Harvest har nog hört den här versionen redan.
Om inte annat så blev det en fulbump iaf :lol:
Be well
Micke
Dividend:
--- Citera ---Hej där Dividend.
Ska börja med att säga att jag har följt dig ett tag här på forumet både samarbeten och dina egna alster. Men jag tror inte jag har skickat nå´n kommentar nå´n gång. Mest på grund av att jag inte har haft nå´t att tillägga andra inläggare. Men ett "bra jobbat" skulle man ju alltid kunna slänga in. Jag skäms :( Men jag gillar det mesta av det du spottar ut dig :-)
Tack för att du tog dig tid att skriva en kommentar trots att det inte är din genre...det uppskattas väldigt mycket.
Ha det underbart!!
--- Slut citat ---
:D Tack! (Bump! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida