Forum > Demolåtar

karl-pretend feat. maja

<< < (4/4)

stajo:
Som vanligt skön melodi, melankoliskt gillar ju jag =). Tycker också att Maja's stämma ger en ny dimension.
Sjunger du inte lite mer nasalt på den denna?
Fina stråkar. Det enda är väl att jag saknar ett väldigt naket område i låten, kanske bara basen och din röst eller något. Som equality väldigt sanningsenligt sa till mig vid ett tillfälle så känns det som allt är väldigt på hela tiden.
Men dock ännu en skön karl låt.

karl:
hellou...räcker det med att man skär botten på trumspåret? eller ska man mecka mera( är ännu inte inlyssnad på mina monitorer eller har inte hittat referenserna där ännu)
--- Citat från: mahan skrivet 22.11.2007, 20:06:37 ---
--- Citat från: karl skrivet 22.11.2007, 19:54:17 ---tnx mahan....kul att du tycker den växer för varje lyssning....menar du trummorna i breaket?? eller över lag?

tnx  /  karl   B)

--- Citat från: mahan skrivet 22.11.2007, 18:39:10 ---Aaahh, vilken njutning igan av dig Karl! :)
I denna låt händer det saker o ting hela tiden, snyggt arr, håller låten flytande fast vi närmar oss 6 minuters längd. Lyssnat några ggr och sökt nånting att såga på. Låten som helhet blir bara bättre för varje gång, men en sak som känns lite utstickande nu är faktiskt trummorna, närmare sagt soundet. Dom blir helt bakom och baskaggens sound e så djupt att det pumpar hårt i öronen när jag lyssnar med lurar, och virveltrumman äts upp av det mäktiga låtsoundet. Så trummorna kunde ses över, men överlag så är låten skön att luta sig tillbaka på!

Snyggt jobbat igen en gång Karl! :)

h.  johan

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Överlag menar jag nog, där som dom spelar nästan allena så låter dom nästan ok, men sen tillsammans med resten av kompet känns dom diffusa. Min åsikt, kan vara smak o tycke här åxå! :D

h.  johan

--- Slut citat ---

--- Citat från: stajo skrivet 22.11.2007, 20:31:00 ---Som vanligt skön melodi, melankoliskt gillar ju jag =). Tycker också att Maja's stämma ger en ny dimension.
Sjunger du inte lite mer nasalt på den denna?
Fina stråkar. Det enda är väl att jag saknar ett väldigt naket område i låten, kanske bara basen och din röst eller något. Som equality väldigt sanningsenligt sa till mig vid ett tillfälle så känns det som allt är väldigt på hela tiden.
Men dock ännu en skön karl låt.

--- Slut citat ---
tnx staffan för dina öron....tycker också att Maja's röst ger refrängen en annan dimension....fick ett tips att boosta 150 Hz ett par dB på min röst för att få mer värme i den , ska testa nästa gång jag är i studion.....ja, jag har inte modet att låta det vara för naket så allt kanske är väldigt på  :ph34r: B)

tack igen  / karl

Edit: skickar dig ett PM

mahan:
Oukki Karl!

Nu vet jag ju inte hurudant arr du har tänkt på trummorna,
och detta är ju bara mina små finurliga tankar, inget att ta större problem över  :)

Nu känns trummorna väldigt diffusa, som om vore med bara för att det hör till. Dom hämtar lixåm inget till låten, tycker ackena sköter rytmgivningen så snyggt att jag kunde tänka mig låten helt utan trummor.
Eller åxå så att dom kommer in först i reffen vid ca. 2:00.
(kolla vid 2:46-2:53, nåt som distar väldigt)

Och skär på bottnet på baskaggen, den får kompressorn att jobba på onödigt hårt, och minska fast lite på kompressorn i slutmixen, pumpar lite hårt nu.

JAg låter ju som en riktig surpotta nu, men vill poängtera att låten är så jättebra att jag verkligen önskar att du kolla över dessa små detaljer! :)

h.   johan

karl:
Ok ...trummorna neddragna....maja's sång upp lite, compressor på basen, inte lika mycket atonalt i mitt partiet och en boostning  vid 150 Hz på leadsången...bättre ?? sämre??

ny version

--- Citat från: mahan skrivet 23.11.2007, 15:02:30 ---Oukki Karl!

Nu vet jag ju inte hurudant arr du har tänkt på trummorna,
och detta är ju bara mina små finurliga tankar, inget att ta större problem över  :)

Nu känns trummorna väldigt diffusa, som om vore med bara för att det hör till. Dom hämtar lixåm inget till låten, tycker ackena sköter rytmgivningen så snyggt att jag kunde tänka mig låten helt utan trummor.
Eller åxå så att dom kommer in först i reffen vid ca. 2:00.
(kolla vid 2:46-2:53, nåt som distar väldigt)

Och skär på bottnet på baskaggen, den får kompressorn att jobba på onödigt hårt, och minska fast lite på kompressorn i slutmixen, pumpar lite hårt nu.

JAg låter ju som en riktig surpotta nu, men vill poängtera att låten är så jättebra att jag verkligen önskar att du kolla över dessa små detaljer! :)

h.   johan

--- Slut citat ---

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion