Forum > Demolåtar
karl-pretend feat. maja
karl:
en liten sorgsen låt som jag fick hjälp på refrängen av maja...mellanpartiet kanske måste jobbas om men det ska vara lite kaosigt just där...gärna lite kritk vad ska till och vad ska bort...
pretend
Emulator:
alltså. den är ju klar :wacko:
men, nu är det jag som skriver så:
andra versen. pukspel skulle vara fint. boom-bom med lite puskalag. mäktigt. en U2-gitarr, avlägset bakom, som kommer till andra reffen kanske?
Någon analog pad som ligger där varm. och bygger upp.
vansinniga virlvar och skrikiga gitarrer som åker upp och ner (whammy från wernboprg) och studsar i högtalarna.
Annars skitfint. Dina låtar är nästan alltid bra. denna skulle lika gärna klunna maxas som jag slrev ovan, eller du och maja med en stråkkvartet.
bravo!
Åsa:
mmm, den här låten tyckte jag mycket om..! VÄLDIGT överrumplande där vid 2,24 dock! Vet inte vad jag tycker om det... det är nåt med trummor och allt. Jag tappade bort mig där.
men vi tycker alla olika ;) :D Men en jättebra/fin låt var det!
Fina röster har ni, passar bra tillsammans!
SYNTH:
Som vanligt mycket bra ifrån dej Karl som alltid snyggt! B)
equality:
Hög kvalité och en tjusig hook som alltid. Schysst arr och njuter nog mest av hur du avvecklar låten under den sista minuten, där är arret blir mer sparsmakat och det en ger en tydlighet i instrumenten som jag saknar i första delen. Sen kan man diskutera nivåer på stråkar och så. Om jag skall vara mer kräsen upplever jag de mindre trallvänliga karl-låtarna som de mest intressanta och det verkar som du vill slita dig loss från det när du låter låten "gå sönder" i nån slags atonalt Hey Jude-outro vid 02:24. Kanske kunde utvecklat det mer? Inget fel att göra hits och nu är jag oändligt kräset karl-fan men ibland är det till synes fula, det icke tillrättalagda som är vackrast.
----------------------------------------------------------------------------
edit:
Lyssnade några vändor till och nu mer av texten och som kastar ett helt annat ljus över musiken. :( Sorry, jag har nog blivit en allt för tekniskt, studio-lyssnare på ett sätt som inte gällde för några år sedan och borde nog gå och lägga mig.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida