Forum > Demolåtar
#NU UNDER FÄRDIGA# The Christmas Song -bidrag till Julskivan inlägg 27/11**
Åsa:
--- Citat från: Emulator skrivet 20.11.2007, 21:15:19 ---Låten skulle ju kunna passera som het klar, men några saker:
sången: upp i volym. skulle dessutom gärna se större dynamik i sången, från din fantastiskt fina kraftiga stämma, men även längre ner i volymskalan, där är det kasnke svårare att vara. Men lite större spann, och lite mer att sjunga betydelsen av det man sjunger; försöka ändra ansiktsmimik och så efter vad du sjunge .testa, det gör skillnad!
en eningen mer nyanserat pianospel i nästa variant skulle jag också önska.
behålla versionen som den är, möjligen om lord of the strings kan skicka på en ensam cello?
Lyssna inte på mitt gnäll, detta är jättefint.
--- Slut citat ---
Hej och tack för lyssningen och råden, ska jag inte lyssna till dom ändå då? ;) :)
Ang dynamiken så visst kan jag kanske göra mer där. Men jag är ändå nöjd med det jag gjorde här för det är ett stooort steg framåt för mig.. Jag försökte verkligen berätta vad jag sjöng.. Jag sitter och gör om lite i sången nu, höjt upp volymen lite (har jättesvårt för att höra hur den ska ligga) och minskat delayet osv, lägger ut en ny (då omastrad) version. Eller så väntar jag på nytt pianokomp först. Och då kanske jag rent av sjunger in den på nytt. :)
Som sagt, tack för din kommentar -inte lätt att få dig nöjd va? :lol: ;)
Emulator:
jo, jag är egentligen jättenöjd.
MEN när någon gör något verkligen bra, så skriver man om petitesser.
så jat är supernöjd. men vill att du skall bli ännu bättre ;)
Åsa:
--- Citat från: Emulator skrivet 20.11.2007, 21:41:41 ---jo, jag är egentligen jättenöjd.
MEN när någon gör något verkligen bra, så skriver man om petitesser.
så jat är supernöjd. men vill att du skall bli ännu bättre ;)
--- Slut citat ---
Och jag tackar för att du ger råd som gör att jag kan bli bättre, för det vill jag ju ;) Det är feedback man behöver för att utvecklas! Keep on!
SYNTH:
Fin sångröst du har Åsa gillade din låt! :)
Fidden:
Mums. Känns precis som att Harriet Wheeler (the sundays) gjort comeback och sjunger julsånger på forumet. Love it :)
Jag tycker att reverbet passar på din röst om än kanske inte i denna typ av låt. Ska nog vara torrare. Gäller även pianot... så där har du redan fått bra tips.
Tycker däremot att sångnivån ligger bra.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida