Forum > Demolåtar
#NU UNDER FÄRDIGA# The Christmas Song -bidrag till Julskivan inlägg 27/11**
Tant Fransa:
En del av mina filer smet tyvärr tillsammans med en dator som lämnades tillbaka till leverantoren, med resultat att jag måste spela in en del grejer igen. Sorry att jag försenar allt hela tiden.
Åsa:
--- Citat från: Tant Fransa skrivet 21.11.2007, 21:40:18 ---En del av mina filer smet tyvärr tillsammans med en dator som lämnades tillbaka till leverantoren, med resultat att jag måste spela in en del grejer igen. Sorry att jag försenar allt hela tiden.
--- Slut citat ---
- du har ju extrem otur också!
Det ordnar sig med låtarna, det är ju ändå ett tag kvar, men så fort som möjligt vore ju bra ;) :lol: Vi löser det!
Burnin Sven:
Tredje Jul låten på rad och alla är riktigt riktigt bra. Skitbra sång och pianolir.
Göran
Tant Fransa:
--- Citat från: Emulator skrivet 20.11.2007, 21:15:19 ---en eningen mer nyanserat pianospel i nästa variant skulle jag också önska.
--- Slut citat ---
Håller med - den korta efterklangen i mina pianoljud gör att jag blir provocerad att dunka i hårt när jag spelar - och det är svårt att få bukt med innan jag hinner fatta hur jag installerar fler VSTi-er så att Cubase hittar dem. (eller innan jag fattar hur alternativ programvara funkar...)
Tanken är ju att det ska komma ett mer färdigt komp, om jag bara hinner :wacko:. "Outro", mer och bättre piano, bas-slinga, samt en disneykolibrikör hade jag tänkt. Någon som har fler/andra/bättre förslag på hur jag gör kompet?
Åsa:
--- Citat från: Tant Fransa skrivet 23.11.2007, 16:04:33 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 20.11.2007, 21:15:19 ---en eningen mer nyanserat pianospel i nästa variant skulle jag också önska.
--- Slut citat ---
Håller med - den korta efterklangen i mina pianoljud gör att jag blir provocerad att dunka i hårt när jag spelar - och det är svårt att få bukt med innan jag hinner fatta hur jag installerar fler VSTi-er så att Cubase hittar dem. (eller innan jag fattar hur alternativ programvara funkar...)
Tanken är ju att det ska komma ett mer färdigt komp, om jag bara hinner :wacko:. "Outro", mer och bättre piano, bas-slinga, samt en disneykolibrikör hade jag tänkt. Någon som har fler/andra/bättre förslag på hur jag gör kompet?
--- Slut citat ---
Pianokompet är svagt faktiskt så du kan ta i ännu mer, "nedslagen" som jag tror det heter var svaga och det medför att hela volymen på kompet blir svagt. Jag var tvungen att höja volymen på max och man vill ändå ha det högre... jag tror det var därför mastringen blev för hård för Mattias gjorde sitt bästa för att höja upp den i volym.. om jag fattat allt rätt.. :wacko: Vi kan höras mer om det!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida