Forum > Demolåtar
Wernborg - Kärlekens tåg - version 2
Wernborg:
Fick lust att spela lite mandolin. Spelade in denna som aldrig kommit längre än till byrålådan tidigare. Säkert 13-14 år gammal komposition. Text av Jonas Humleklo.
Kärlekens tåg (Ver 2)
Oj, hörde att jag glömt tysta en trumloop i början. Den försvinner sedan. (borta nu i tvåan...)
Kommentarer på allt.
cykeln:
Jättefin låt!
Helt eget, kanske påminner om en mix av John Holm, Nordman och nån mer jag inte kommer åt ..
Mandolin är bara så fint och så smyger ett litet dragspel .. gillar!
Skitbra text
Stark medlodi som ibland går sina egna oväntade vägar
Refrängen vill man ju bara sjunga med i direkt
oj, oj
1up:
Trevligt ljud. Är det dragspel vi hör ibland? Ett mycket trevligt inslag hursom. Låter liksom hemtrevligt. (Oj, blev visst trevligt*3 där utan att jag upptäckte det.)
Slänga på en steady 4*4 trumloop på denna?
Det är något med rytmen som "bromsar" eller kanske bättre uttryckt "hakar" låten lite? Bastrumman och tamburinen möjligen?
Tycker den är jätteskön annars!
mahan:
tJO!
Låten e ju snygg,
arret på rytmsidan suger dock, enda som sitter e tamburinen. Baskaggen bumlar på i sin egna lilla värld, hör inte ihop med denna låt, men den skulle väl bort om jag förstod rätt. Snyggt med plain unplugged,
Och fan va snygg röst mannen har och snygga stämmor åsså :wub:
Så glöm trummor, håll den enkel, så jäkla snyggt acke o banjospel med sådan fin sång räcker bra! :)
h. johan
Wernborg:
--- Citat från: cykeln ---Jättefin låt!
Helt eget, kanske påminner om en mix av John Holm, Nordman och nån mer jag inte kommer åt ..
Mandolin är bara så fint och så smyger ett litet dragspel .. gillar!
Skitbra text
Stark medlodi som ibland går sina egna oväntade vägar
Refrängen vill man ju bara sjunga med i direkt
oj, oj
--- Slut citat ---
Tack för lyssning och fin kommentar. Dragspelet är iofs en melodica, men dom låter ju rätt lika.
--- Citat från: 1up ---Trevligt ljud. Är det dragspel vi hör ibland? Ett mycket trevligt inslag hursom. Låter liksom hemtrevligt. (Oj, blev visst trevligt*3 där utan att jag upptäckte det.)
Slänga på en steady 4*4 trumloop på denna?
Det är något med rytmen som "bromsar" eller kanske bättre uttryckt "hakar" låten lite? Bastrumman och tamburinen möjligen?
Tycker den är jätteskön annars!
--- Slut citat ---
Melodica är det.
Testade med trummor först, men tyckte det tog för mycket fokus. Kanske ger djemben en chans?
Tnx för feed.
--- Citat från: mahan ---tJO!
Låten e ju snygg,
arret på rytmsidan suger dock, enda som sitter e tamburinen. Baskaggen bumlar på i sin egna lilla värld, hör inte ihop med denna låt, men den skulle väl bort om jag förstod rätt. Snyggt med plain unplugged,
Och fan va snygg röst mannen har och snygga stämmor åsså
Så glöm trummor, håll den enkel, så jäkla snyggt acke o banjospel med sådan fin sång räcker bra!
h. johan
--- Slut citat ---
Mmmm. Inte nöjd med rytmerna. Tänkte att jag slänger upp den så kanske nån har goda idéer.
Shit, får nog byta strängar på mandolinen om den låter som banjo... :lol:
Tamburinen får va kvar alltså?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida