Forum > Demolåtar
Wernborg - Kärlekens tåg - version 2
mahan:
Sälj banjon o trummorna, håll mandolinen o tamburinen :D
Wernborg:
--- Citat från: mahan skrivet 18.11.2007, 19:24:50 ---Sälj banjon o trummorna, håll mandolinen o tamburinen :D
--- Slut citat ---
Taget!! Ny version längst upp. Piano nu också. :)
mahan:
Oukkei!
En betydligt vassare version detta, nu hörs mandolinen ordentligt, snyggt
Va skönt att trummorna blev sålda, och snyggt att du använder tamburinen åxå sparsamt.
Sången aningen för vass, deesser kanske? verkar dista aningen på bokstaven "k" vid 2:24(kärlekens) och vid 2:52 (kliva).
Det blev helt klart snyggare stämning utan drumsen, kolla sången så eden där, upp på färdiga! :)
h. johan
Harmonica mike:
Missat 1:an,,,Varit i USA..damn.
Nåväl,då skall vi se vad jazz farbrorn har kokat ihop.
Oj så snyggt intro,nära och bra sång - bra sjunget oxå - avslappnat och bra förutom lite över press på nåt enstaka ställe,sorry kunde inte hålla mig :P Klar potencial i låten,bra spelat och sparsamt arrat - hel nice! Sliter/otajt i nån sång stämma här och där,petitesser - överlag bra.
Melodican nice som vanligt,får nog sätta upp en sådan på önskelistan,å en trombon å en sax,börjar bli lång hårig.
Härlig låt detta Stefan,sejfvar då denna version låter tillräckligt bra här.
Mvh
Micael
Yllet:
Hej svejs.
Lyssnar medans jag skriver. Rent spontant så ligger sången helt rätt i ljudbilden, men den är lite för boostad i diskanten (knarrar lite väl mycket sina ställen) tycker ja, är förmodligen micen. Och ibland slår det över lite. Själva mixen har lite prassel/knäppljud här o var, inget som stör jättemycket, men de finns där.
Hela mixen är ganska dov, vilket är behagligt för öronen, men jag skulle föredra en mera öppenljudbild där instrumenten kommer fram bättre.
Bra sång och snygga stämmor. Gillar mandolinen, den gör sig bra. Känns lite sådär folkligt härligt. Melodikan gör sitt jobb med. Men jag vill som sagt höra de olika instrumenten mer. Pianot är ju väldigt viktigt tex, det ligger mest o grötar i bakgrunden som det är nu.
Tamburinen får gärna va lite blötare och mindre vass.
En bra mastring och mera luft skulle göra underverk för denna låten.
Hur som helst, trevlig lyssning. Bra jobb.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida