Forum > Färdiga produktioner
Dividend och EQ - Tanken
SvartSaft:
Gudomligt sjunget, av båda sångerskorna!
Men, som nämnts tidigare, partiet med manlig "sång" tycker jag förstör mer än det tillför. Puffigt ljud och nivåerna slår i taket.
Låten som helhet har potensial, men känns lite ofokuserad.
Starkt jobbat av er alla!
equality:
Lyssnat några gånger och med den här versionen tycker jag låten tagit ett rejält kliv framåt. Åsa sjunger mycket fint och aaah-partiet
är underbart. Distar på ett par ställen. Början låter för mig obegripligt osynkad som om basen spelar en halvtakt efter gitarr och Åsa åtminstone vid sista bastonen i figuren. Jag tycker till skillnad från övriga att speaker/sång delen är fin åtminstone i sin sista del och dina fraser om valthorn, blå vind etc är för mig rena poesin som från Bellmans tid åtminstone där du snackar ensam med bara orkestern. Kan du inte göra om detta med puffskydd (nylonstrumpa) och mindre varition i styrkan? Innan där låter det krockigt med celli och gitarrpartiet som om dom inte riktigt spelar samma stycke. Annars är sångmelodin toppen. Kan du inte testa en version utan kontrabasen eller lägg på stråkade d:o från Gold. Cykelns textförslag är lysande.
Åsa:
tack tack för snälla ord! Det är inte riktigt synkat med sång och melodi än, jag skickade 4 sångspår som är pålagda var för sig. Det ska justeras lite har jag som önskemål :) Sen är det i ärlighetens namn inte lätt att få in takten i denna.. men jag lyckades hemma! ;) Så fint jag fick fram där att det inte är mitt fel med "otakten" va? ;) :) (tycker jag iaf!, he he)
equality:
--- Citat från: Åsa skrivet 16.11.2007, 21:41:19 ---tack tack för snälla ord! Det är inte riktigt synkat med sång och melodi än, jag skickade 4 sångspår som är pålagda var för sig. Det ska justeras lite har jag som önskemål :) Sen är det i ärlighetens namn inte lätt att få in takten i denna.. men jag lyckades hemma! ;) Så fint jag fick fram där att det inte är mitt fel med "otakten" va? ;) :) (tycker jag iaf!, he he)
--- Slut citat ---
Jag tycker sång och gitarr är väl synkade men att basen ligger helt fel eller också begriper jag inte nåt. :huh: :rolleyes:
mahan:
Hejps!
Allt om osynk o otakt är väl sagt och det ska väl gå att fixa.
Men sången e super, absolut hääärligt sjunget, :wub:
Jättesnygg vibrato på sången åxå (heter väl så?)
Men men, EQ och ackeguran måste höjas, det är den och sången som ska ha huvudrollerna, stråkarna e snygga men dom ska jobba som bakgrundsstöd i denna låt! Enligt min åsikt alltså! :)
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida