Forum > Färdiga produktioner

Dividend och EQ - Tanken

<< < (3/8) > >>

Tant Fransa:
jaaa. jag begriper inte heller allt. Men jag vet att det är en fantastisk melodi, och att Åsa sjunger den jättebra.
Skulle gilla att höra Åsa hela vägen igenom låten.

Åsa:

--- Citat från: equality skrivet 16.11.2007, 21:53:59 ---
--- Citat från: Åsa skrivet 16.11.2007, 21:41:19 ---tack tack för snälla ord! Det är inte riktigt synkat med sång och melodi än, jag skickade 4 sångspår som är pålagda var för sig. Det ska justeras lite har jag som önskemål  :) Sen är det i ärlighetens namn inte lätt att få in takten i denna.. men jag lyckades hemma!  ;) Så fint jag fick fram där att det inte är mitt fel med "otakten" va?  ;) :) (tycker jag iaf!, he he)

--- Slut citat ---

Jag tycker sång och gitarr är väl synkade men att basen ligger helt fel eller också begriper jag inte nåt.   :huh: :rolleyes:

--- Slut citat ---

Ja nåt är det, kanske det du satte fingret på där? Jag sjöng in efter ett tidigare arr än detta också. Vers 3 ligger iaf off. Kul att sjunga den var det, en annorlunda och vacker låt!

Mahan & Fransa Tack gulliga ni!  :wub:

Dividend:

--- Citat från: cykeln skrivet 16.11.2007, 10:29:10 ---Undrar också om sista ordet i varje rad ska vara enstavigt - om jag får försöka (hoppas ni inte tar illa upp)

Om jag gångar mig till världens slut
så har jag dej när
Du är lågan i mitt enda ljus
alltid är jag där

--- Slut citat ---

Blir det en vers 5 så tar jag gärna med den. En positiv avslutning, kanske är bättre än kryptiska vers 4 som avslutar nu.
Enstavigt sista ord... tja'

Precis som du tycker jag också att förra arret var bättre. (Om det är det du menar?)

Dividend:

--- Citat från: Light Head skrivet 16.11.2007, 08:51:56 ---Texten, funkar absolut men till och från känns det som om det är för många ord. Kanske räcker det med att sången inte nödvändigtvis sjunger precis lika som instrumentens melodi? Det känns som om det inte borde vara några problem med att hålla ut lite mer. (svårt att beskriva, men om meningen nu täcker 1 takt så skulle det vara intressant att dra ut på det i 2 taker). Eller utelämna små ord, som t.ex. "det" vid 3.20. "Hjärtat det fortsätter slå". Om man plockar bort "det" så blir det mer utrymme. o.s.v.

--- Slut citat ---

Skall se vad jag kan göra...

Dividend:

--- Citat från: equality skrivet 16.11.2007, 19:43:24 ---Lyssnat några gånger och med den här versionen tycker jag låten tagit ett rejält kliv framåt. Åsa sjunger mycket fint och aaah-partiet
är underbart. Distar på ett par ställen. Början låter för mig obegripligt osynkad som om basen spelar en halvtakt efter gitarr och Åsa åtminstone vid sista bastonen i figuren.

--- Slut citat ---
Tack så mycket!
Ja, in med kontrabas där ja...

--- Citera ---Jag tycker till skillnad från övriga att speaker/sång delen är fin åtminstone i sin sista del och dina fraser om valthorn, blå vind etc är för mig rena poesin som från Bellmans tid åtminstone där du snackar ensam med bara orkestern. Kan du inte göra om detta med puffskydd (nylonstrumpa) och mindre varition i styrkan? Innan där låter det krockigt med celli och gitarrpartiet som om dom inte riktigt spelar samma stycke. 

--- Slut citat ---

Skall se vad jag kan göra...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion