Forum > Färdiga produktioner

Dividend och EQ - Tanken

<< < (4/8) > >>

Dividend:

--- Citat från: Fidden skrivet 16.11.2007, 15:46:51 ---
På stråkfronten hade jag hellre hört något stråkkvartettaktigt som samverkade bättre med gitarren.

--- Slut citat ---

Det är en tanke jag skall testa. Tack för lyssning och kommentar

Dividend:

--- Citat från: equality skrivet 16.11.2007, 21:53:59 ---
--- Citat från: Åsa skrivet 16.11.2007, 21:41:19 ---tack tack för snälla ord! Det är inte riktigt synkat med sång och melodi än, jag skickade 4 sångspår som är pålagda var för sig. Det ska justeras lite har jag som önskemål  :) Sen är det i ärlighetens namn inte lätt att få in takten i denna.. men jag lyckades hemma!  ;) Så fint jag fick fram där att det inte är mitt fel med "otakten" va?  ;) :) (tycker jag iaf!, he he)

--- Slut citat ---

Jag tycker sång och gitarr är väl synkade men att basen ligger helt fel eller också begriper jag inte nåt.   :huh: :rolleyes:

--- Slut citat ---

Jag mixade i högtalare, det gör jag aldrig om. Inte ensamt iaf. När jag lyssnade nyss i hörlurar hör jag samma sak som du med basen. Jag tar bort basen, och kör kontrabas istället. Sen är frågan vi skall göra med pianot?

Dividend:

--- Citat från: mahan skrivet 16.11.2007, 22:03:55 ---Hejps!

Allt om osynk o otakt är väl sagt och det ska väl gå att fixa.
Men sången e super, absolut hääärligt sjunget, :wub:
Jättesnygg vibrato på sången åxå (heter väl så?)

--- Slut citat ---
Medhåll

--- Citera ---Men men, EQ och ackeguran måste höjas, det är den och sången som ska ha huvudrollerna.

--- Slut citat ---

guran är höjd till skyarna, det är isf resten av arret som skall sänkas.

Din ärliga åsikt kommer att ltåa som skit om jag prövar, så det gör jag inte. ;)

Däremot kan jag tänka mig att pröva stråkkvartett förslaget från Fidden...

equality:

--- Citat från: Dividend skrivet 17.11.2007, 01:13:10 ---Sen är frågan vi skall göra med pianot?

--- Slut citat ---

Jag minns inte nu om jag hörde nåt piano? Men är det mitt piano tycker jag du ska ta bort det. Då har du kärnan, gitarr och sång, att bygga ditt supersnygga orkesterarr kring. Du är redan på god väg...  :)  :rolleyes:

mahan:

--- Citat från: Dividend skrivet 17.11.2007, 01:17:55 ---
Din ärliga åsikt kommer att ltåa

--- Slut citat ---

Hur gör den då?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion