Forum > Färdiga produktioner
yessongs - Kyrkotonart no. I: Major
dede:
Just det. "Olias of Sunhillow" heter den! :D
yessongs:
--- Citat från: dede skrivet 08.03.2007, 17:58:56 ---Just det. "Olias of Sunhillow" heter den! :D
--- Slut citat ---
Wooooow :o :) :D :lol:
Va häftigt att någon name-droppade just den skivan!; som varit så viktig för mig. Den skivan har jag processat både på korsen och på tvären :), så allt som kommer ur mig har säkert legat och mognat till sig i "Olias-magsäcken" i några dagar. Synd bara att man inte har en lika cool pipa som Jon :angry:
MrPhil:
--- Citat från: yessongs skrivet 08.03.2007, 19:23:16 ---
--- Citat från: dede skrivet 08.03.2007, 17:58:56 ---Just det. "Olias of Sunhillow" heter den! :D
--- Slut citat ---
Wooooow :o :) :D :lol:
Va häftigt att någon name-droppade just den skivan!; som varit så viktig för mig. Den skivan har jag processat både på korsen och på tvären :), så allt som kommer ur mig har säkert legat och mognat till sig i "Olias-magsäcken" i några dagar. Synd bara att man inte har en lika cool pipa som Jon :angry:
--- Slut citat ---
Cool o cool.... väldigt speciell iaf. Kan bli lite tröttande ibland faktiskt, men på konserten i Globen 04 sjöng han som en gud! Helt annan kraft än jag hört tidigare.
Låten är mer Oldfield (har iofs inte hört Olias), mest för repeterandet o att gitarrljudet låter åt det hållet, tycker jag.
Tycker jag om det? Vet inte riktigt än... jag borde gilla det. Tror jag tappar intresset efterhand. Låter lite för mycket improvisation över förutbestämda figurer än en medveten komponerad låt. Tror jag saknar lite mer kraft oxå. Musik som gjordes 1974 o lät så här hade inte låtit så här om det skapats idag. Soundmässigt alltså. Lite för medvetet retrosound.
Musikaliteten finns inget att klaga på dock!
Kill That Autotuner:
Kanske funkar med en spliff... :unsure:
Fidden:
åh, arma huvud! Olja det där som gnisslar!
Förmodligen kommer jag gilla denna någon annan dag, för jag gillade det verkligen innan jag fick världens monsterhuvudvärk av dom där övertonerna. Hade varit otroligt njutbart utan dom.
Lite långt bara. Klipp efter dryga 5 minuter när plocketiplock-instrumentet har plocketiplockat en stund. Därefter händer inte speciellt mycket intressant...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida