Forum > Färdiga produktioner

yessongs - Kyrkotonart no. I: Major

(1/3) > >>

yessongs:
LÅTNAMN: Major
ARTIST/GRUPP: yessongs
GENRE: joniska instrumentalövningar
LÅTLÄNGD: 8:01
KOMPOSITÖR: yessongs
PRODUCENT: yessongs
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Jag påbörjade ett projekt där jag skulle skriva en låt i vardera av de sju kyrkotonarterna. Denna joniska är alltså experiment nummer ett. Först var tanken att jag skulle lägga sången sist. Men nu blir det ingen sång; det får räcka med det instrumentala. Låten är konstruerad kring olika Cdur-voicings. Ganska teoretisk egentligen.

Pwayne:
Denna är ju fräck, basen är ju grym, men det har jag sagt förrut! :D
Fint rum!
Och som alltid välspelat, intressant och helt befriat från låtsas-instrument. Nu följer jag den spännande fortsättningen.
Synd att du gav upp sångplanerna :(

ynot:
Fan har saknat 7/4 länge nu fick jag lite till livs.
snygg övergång till 4/4  TYcker basen kunde lugnats sig lite i början i vissa partier. Saknar white eller brufford. d v s lite mera trummor för att dra igång det lite mer.
Känns lite hjärna med jag har inget imot det när det är bra gjort vilket detta är..fan lite genesis o slutet som grädde på moset man tackar. Blev lite till tydligen varför förstår jag inte riktigt..

Allt gott Tony

karl:
schysst idé och Oldfield lyser igenom då och då....nice
en av mina döttrar satte örat mot lurarna som satt på mitt huvud och fråga om skivan hakat upp sig :P hon är bara tio än så länge...men det finns något meditativt i denna komposition...skrik till när du nått den Lokriska  :rolleyes:...overall nice

//: karl

Wernborg:
Mumma för en gammal Oldfield-, Yes- och Rushfantast.

Ska bli kul att höra resten.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion