Forum > Demolåtar
it's up to you-karl,amerikansk trummis
mahan:
Oukei Karl!
Såhär e de jag tycker trummorna kunde låta i Pretend, om dom överhuvudtaget behövs där.
Men tebaks till denna låt, denna är dynamiskt skön, allt sitter i ljudbilden, trummorna har sin uppgift här, ger en extra drive där det behövs. OCh är bortkopplade där det inte behövs, vilket betyder ett lyckat arr!
Sköna ackeguruor, det har du alltid lyckats med, och stråkarna sitter, sparsamt med reverb = BRA!
Gillas detta! :)
h. johan
DåligtGehör:
I de återhållsamma (särskilt) partierna och i stort idémässigt tycker jag trummorna fungerar.
Dock är det ett alltför markant ljud på trummorna. Blir lite "chockverkan" när slagen kommer.
Det finns även alltför mycket missar i trumspelet. Markeringar som inte skapar flow utan är lite märkliga.
Trummisen vill lite för mycket i sista delen av låten. Går loss lite mer än vad han går i land med och även vad låten kanske behöver.
Men återigen idémässigt känns det bra.
karl:
yes...jag tror problemet beror på mig då jag skickade honom en mp3:a och han la trummorna och skickade mig en wav som är baserad på en mp3:a och jag synkar in den bland mina andra wav:s kan det om möjligt blivit fel med synken ( typ någon hundradelsmillisekund eller så???) någon som vet...men visst kan man höra en del slag out of timing men som sagt tror det beror på mig...annars tack för lyssningen / karl
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 24.11.2007, 01:33:14 ---I de återhållsamma (särskilt) partierna och i stort idémässigt tycker jag trummorna fungerar.
Dock är det ett alltför markant ljud på trummorna. Blir lite "chockverkan" när slagen kommer.
Det finns även alltför mycket missar i trumspelet. Markeringar som inte skapar flow utan är lite märkliga.
Trummisen vill lite för mycket i sista delen av låten. Går loss lite mer än vad han går i land med och även vad låten kanske behöver.
Men återigen idémässigt känns det bra.
--- Slut citat ---
equality:
Yes! Väldigt vad levande det blir med en riktig trummis till skillnad från alla mer eller mindre sofistikerade plug-ins.
Något felslag hör t o m jag men överlag funkar det mycket bra. Försök bredda stereobilden något, det enda jag kan racka ner på.
Låten är urskön som vanligt...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida