Forum > Demolåtar

it's up to you-karl,amerikansk trummis

(1/7) > >>

karl:
en låt som jag hållt på med ett tag nu...vet inte om det funkar, lite sursång på vissa ställen och osäker om texten...men om ni orkar tar jag gärna emot kritik på rubbet....

Tack /  karl

it's up to you

it's up to you med amerikanska trummor  B)

equality:
Vackert och stämningsfullt. Jackson Browne tänker jag lite på och gospel. Visparna låter bra. Fylligt med stråkarna men de kunde kanske vandra, eller bölja isf att mest ligga på tonikan?

karl:
tnx e....första tagning på sången och den ska göras om...JB ? kanske, jag gillar ju honom sen gammalt... :wub: inga stråkar här...det kanske är någon pianopads i bakgrunden du syftar på...ja arret är inte klart på långa vägar....tack för dina öron...

/  karl

--- Citat från: equality skrivet 13.11.2007, 21:29:27 ---Vackert och stämningsfullt. Jackson Browne tänker jag lite på och gospel. Visparna låter bra. Fylligt med stråkarna men de kunde kanske vandra, eller bölja isf att mest ligga på tonikan?

--- Slut citat ---

equality:

--- Citat från: karl skrivet 13.11.2007, 22:26:54 --- inga stråkar här... 
--- Slut citat ---

Märkligt, från 00:57 och framåt?  :unsure:

Harmonica mike:
Hej Karl.
Låter bra detta,visst nån småmiss på sången - men jag tycker inte att det stör..Bra ljud i visparna,men stundtals så tycker jag att dom är för framträdande i ljud bilden..eller så är jag bara ovan,tycker att dom stjäl lite av showen - och det är synd.Kanske ligger dom bara för nära? Vet inte riktigt,dom andra kanske har nåt vettigt att säga om det.Jag hade dragit ned dom en liten liten snutt alternativt reverbat dom bakåt i ljudbilden utan svans dock..

I övrigt så är det grönt ljus från Norrland,mycket fin låt detta och ett mycket vackert sång uttryck i denna..

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion