Forum > Demolåtar
it's up to you-karl,amerikansk trummis
equality:
Lyssnar på den trumlösa versionen nu och svårt att se att ytterligare instrument skulle tillföra något, inklusive trummor. Jag tycker det är helt lagom. Alla instrument kanske inte behöver spela samtidigt. Well, well bästa versionen hittills. En liten, liten marginalanmärkning: Reverbet på sånget skiljer sig en del från instrumenten så att rummen låter något olika men det är verkligen en skitsak. Fin låt som man har kvar i huvudet ett tag efteråt som med de flesta av dina låtar. Blir en bra huvdkudde nu.
karl:
skala från början eller macka på mer i slutet???tnx för lyssning och respons / karl
--- Citat från: Wernborg skrivet 17.11.2007, 21:30:08 ---
Instämmer i Emulators tips om att stegra arret....
--- Slut citat ---
ynot:
lyssnar o skriver..
fint intro ...nått litet klick ljud nånstans är nog basen som slår till lite .
fint uppbyggd vers spännande mellodi. skulle kanske kunna vara lite mer sparsmakatpå verserna.
ingen jätte tydlig reffräng saknar det lite ..fantasiskt bra sjungigt fick fanimej gåshud,, sitter som gjuten. lite distatmelodi gura i slutet kanske för att toppa det lite. det enda överlag jag saknar är dynamik. annars är detta hur bra som helst..
tony
stajo:
--- Citat från: karl skrivet 15.11.2007, 23:32:37 ---stajo....tack för lyssningen....jag lägger först en sång, sen lägger jag oftast en sång till parallelt och sedan ett spår med stämmor men oftast inte planerade stämmor utan det får bli som det blir och som vid 3:33 mer tur än skicklighet...tack för dina öron...
--- Slut citat ---
Du har ofta tur då ;)...
Ibland tycker man att man kan urskilja en oplanerad melodi när flera olika melodier möts, då brukar jag försöka förstärka den... fast det lyckas inte alltid. Det var lite det jag menade att du borde fundera på att göra.
karl:
ok...lite fix med lite grann men framförallt riktiga trummor från en amerikanare som heter Tommy..... vad tycks???
Länken finns i första inlägget i denna tråd...
/ karl
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida