Forum > Demolåtar

EMU+1UP: Machine (we are all children of god)

<< < (5/7) > >>

freddy:
Stämningsfull låt detta. Mycket olika sköna partier. Stråkar likt dessa får mig alltid att tänka på filmen "plutonen", allra helst när det är ett tydligt krigstema. Dramatiskt och stämningsfullt som sagt och det blir aldrig riktigt tråkigt, trots den långa tiden. Sehr schön.. ;)
Good work guys! 

Emulator:
tack :)  1up har gjort det övermäktiga stråkarret som sagt. imponerande tycker jag, från hans, i mitt tycke, bästa verk. "trouble".

Fransa hade hjälpt mij med samplingar från hennes job, där "we are al children of god" sägs på över tio språk...men filerna trasslar. hoppas att kunna få på det och lite annat.

tack för lyssning :)

Harmonica mike:
Shit! Jag vill också lyssna.. Sitter i stugan med mobil som enda kommunikation med omvärlden.. Trist,men i morgon så..:-) mvh Micael

Emulator:
:) ta en virre på det :)

Harmonica mike:
Tillbaka från vildmarken :)

Ja här målar ni krigs scener och annat elände.Härligt filmiskt! Sen när groovet drar igång så känner man igen Emulatorns beat.Många intressanta passager i musiken.Kanske för enformigt för mig då jag saknar sång och lite mer utbrott i musiken.Nog så många "We are all children of god"..Lite kvinnligt wailande emellanåt skulle nog höja mitt intresse ett par snäpp samt ett par sångstrofer.Nu när låten är slut och tystanden lagt sig så manar låten till eftertanke..

We are all children of God,så är det.Fast vi gör allt vi kan för att slå ihjäl varandra,uppfinner de mest sofistikerade vapen man kan tänka sig av rädslan för sin grannes vrede.Rädslan är nog mänsklighetens största fiende tillsammans med ha begäret.Kopplar man sen på religion på detta,ja då är det Jorden i ett nötskal.

Rädd..
Måste ha..
Måste tro på en Gud..

I stället kanske:

Trygg..
Har så jag klarar mig..
Tror på kärleken..

Filosoferat nog.
Låten fick mig att tänka på min egen "Å moder jord",lite av samma tema men mera utflykter musikaliskt.

Härlig resa i vart fall.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion