Forum > Demolåtar

EMU+1UP: Machine (we are all children of god)

<< < (4/7) > >>

dede:

--- Citat från: Emulator skrivet 14.11.2007, 02:30:30 ---:)

Lugna puckar! Du lyssnade ju iallafall :) Jag har nog inte hört något av det du nämner faktiskt, och jag kanske bör låta bli att lyssna så jag får fortsätta att tro att det är åtminstone lite eget  :lol:

Tycker iallafall det är bra när någon kommenterar fast man inte gillar, det behövs ju det med.

tack för 11 minuter av din kväll iallafall  ;)

--- Slut citat ---
Fan vad snabb du var! Nä jag tillhör ju inte technogenerationen. Snarare har jag väl lyssnat igenom all flummusik som hippierna gjorde. Ska vi gå och lyssna på Träd, Gräs och Stenar tillsammans?

HomoNeophilus:
Jag lyssnar inte på den just nu... Men det jag minns var att trummorna är ganska dova och känns lite som de kommer från rummet bredvid. Sen skulle det gå alldeles utmärkt att slänga in lite olika variationer och breaks. Var inte rädd att göra för mycket, bara att du är medveten om det kommer nog att bromsa så att du får den balans du kanske är ute efter.
Sen är det inget fel i sig att ha monotona trummor förstås.

Emulator:
dede: man vet aldrig, kanske skulle ha en kvällssession med TT och Träd, Gräs och Stenar  :)

HN: Ok, jag labbar vidare får vi sen om det lyckas :)

Harmonica mike:
11 minuter,ja då sätter jag på kaffet medans jag lyssnar...

Halv vägs in då kör vi då:
På något sätt så framkallades olika bilder som manade till eftertanke och olika funderingar lite små filmiskt med andra ord,nu drog det igång ett skönt driv..nice.

Får väl erkänna att jag var lite skeptisk först till låt längden,men då det är mycket väl genomtänkt så skingrades dom funderingarna rätt snabbt.Sista delen före stråkarnas inträde var väl lite statisk med rätt så små utflykter musikaliskt..Men stråket satte punkt för stycket rätt snyggt!
Tycker att helheten inte blev så tokig,men jag sejvar inte denna.En lyssning räcker gott,då det fick mig i rätt stämning för lite små fix i en av mina låtar,tack för det boys.En kvinnlig röst som "wailar" lite på de statiska partierna,skulle gjort låten lite mer intressant - annars så är det ett gott samarbete som något,signerat Emulatorn,med snygga stråk influenser av 1uppen..

Banbrytande och eget,absolut!

Mvh
Micael

Emulator:
Tackar för lyssningen Hmike! Det känns extra kul egentligen med folk som inte riktigt faller fär det, och ändå lyssnar!

Det finns plats för lite vad som helst, lite sång har jag lagt som en kvinna absolut kunde sjunga......jag återkommer.

Kanske behöver jag någon som pratar med riktigt mörk röst oxo, ett par ord.

jag hör av mig ;)

/T

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion