Forum > Demolåtar

EMU+1UP: Machine (we are all children of god)

<< < (6/7) > >>

Emulator:
tack mike. Precis tanken med hela verket. Skapelsens krona som är expert på söndring...

kul att du tog dig tid att åka med :)

karl:
jag namedroppar lite  Oldfield,Jarre,Synergy,Laurie Anderson...fyra fantastiska musiker(performers)
som jag kan höra till och från...vet inte exakt då jag inte hört 1UP:s versioner innan ...helt klart är att du vävt ihop en schysst lyssning...längden? kunde vart längre...nice /  karl

Dividend:
Hade kunnat nämna samma namn, men Karl hann före. Jag behöver nog nån lyssning till för att ha nåt vettigt att säga om kompostionen.
Så här direkt känns det trevligt att lyssna på (en liten period kring 9 min), och jag känner igen 1ups stråkar. Men känns som om det är ganska lite som händer egentligen, varför 11 min känns som overkill. När Jarre gjorde 11 minuters låtar, såg han till att där fanns skiftningar, dynamik osv. Jag menar inte att du misslyckats totalt med det, jag vet inte, får återkomma när jag lyssnat några gånger.
Förstår väl heller inte musikstilen :)

Emulator:

--- Citat från: karl skrivet 27.06.2008, 14:33:42 ---jag namedroppar lite  Oldfield,Jarre,Synergy,Laurie Anderson...fyra fantastiska musiker(performers)
som jag kan höra till och från...vet inte exakt då jag inte hört 1UP:s versioner innan ...helt klart är att du vävt ihop en schysst lyssning...längden? kunde vart längre...nice /  karl

--- Slut citat ---

tackar :)  !ups verk är dels ljud från vatten och något maskinrum i början samt hans prat, "Im in som kind of..." och hans fantastiska stråkverk trouble, som jag förvisso stuvat om.

Sen blev det lite krigsmeckande och otreligare ljud framåt i låten, och visst, känner väl att helheten blev rätt ok :)

tack!

--- Citat från: Dividend skrivet 27.06.2008, 14:52:00 ---Hade kunnat nämna samma namn, men Karl hann före. Jag behöver nog nån lyssning till för att ha nåt vettigt att säga om kompostionen.
Så här direkt känns det trevligt att lyssna på (en liten period kring 9 min), och jag känner igen 1ups stråkar. Men känns som om det är ganska lite som händer egentligen, varför 11 min känns som overkill. När Jarre gjorde 11 minuters låtar, såg han till att där fanns skiftningar, dynamik osv. Jag menar inte att du misslyckats totalt med det, jag vet inte, får återkomma när jag lyssnat några gånger.
Förstår väl heller inte musikstilen :)

--- Slut citat ---

hehe, monotonin är en del av verket på gott och ont..skall mala lite. kanske behövs mer plock för att man skall orka 11 :)

tack för lyssning iallafall  :)

Wernborg:
Tjing.
Bump of the år?

Hur går det?  Blir det nåt av detta tro?

:D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion