Forum > Demolåtar

equality - Stigar 6

<< < (2/23) > >>

stajo:
Tycker det är en mycket fin text och melodi.
Jag gillar verkligen sättet du sjunger på. Känns sårbart, funderande etc och passar bra. Dock passar ju inte trummorna så bra om det skall vara så försiktigt sound för de är distinkta och hårda i sammanhanget. Kanske vispar? Finns det i ez, skulle själv vilja ha det ibland.
Låten blir lite, vad skall man säga, ja det händer inte så mycket. Iofs är den väldigt skön att lyssna på ändå. Kanske är det det komplicerade gitarrplinket som låter lika dant genom hela låten. Kanske skulle du köra ännu mindre plink första versen och det som är där nu kommer in först andra versen. Sedan när bas kommer också så slåss den om uttrymme med gitarren. Samtidigt är ju gitarren snygg, hm nä det är inte lätt att arra låtar ;).
Gott jobb anyway, och ljudet i micken är det verkligen inget fel på i mina öron.
/Staffan

DåligtGehör:
Lyssnar en gång till. Allt det spirituella i gitarrspelet och röst som finns från början dör ut när tråktrummorna kommer på. Bort dem!

Med trummorna borta skulle det vara mer möjligt att höra vad som är bra och eventuellt för mycket i det övriga.

perrra:
Och jag tycker helt tvärtom.

Jag tycker hela låten lyfter när bas o trummor kommer in .. den blir ju ännu mysigare då.
Tycker du lagt trummorna helt perfekt för att inte störa det andra .. dom är ju tydliga fast ändå inte störande på nåt sätt.

Du får högt betyg av mig .

/Perrra

1up:
Grymt bra sång och härligt gitarrlir. Fin stämning och en låt som flödar jättefint. Ta t.ex. slutet som har typ två falska slut men som fortsätter och fortsätter. Du leker med harmonierna och lyssnaren. :)

Ljudmässigt något mellan gitarr och sång. Rymdklang med lite längre utklingningstid? Gitarr och sång är nära att "klicka" med varandra. Små detaljer bara.

Basen gillar vi! Härlig fretless rackare. Trummorna är lite av akilles häl. Kompet låter hur juste som helst, så ett snabbt ljudbyte och mums mums filibabba! :)

Burnin Sven:
Fin sak det här du ujuj håller dock lite med om trummorna, dom ska vara där eller i alla fall nån slags percussion men kanske lite fix med dom så är det i mål för att skickas till radion. Thanks for sharing som jänkarna sär.
Göran

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion