Forum > Demolåtar

equality - Stigar 6

<< < (3/23) > >>

Wernborg:
Innerligt. Vackert.

Trummorna, näe. Lite jazzigare med pukor och fluffiga cymbaler istället. Eller inga alls. Nu är det ett jättekonstigt arr på trummorna med bastrumman som konstant pockar på uppmärksamheten på ett jobbigt sätt.

Du har verkligen känsla för det där med akustisk gitarr. Mycket smakfullt. Det behöver hända något i arret också. Känns något jämntjock just nu. En kör på något parti. En ensam violin. En tamburin som spelar 2-4. Cabasa hade varit härligt på 4å i denna i kombination med 2-4 på tamburinen. Congas kanske?

Bra låt.

equality:
Tack alla för välvilliga svar. Jag ska svara bättre imorgon. Vaknade miss i nassen och hade svårt att somna om och smög upp till datorn och lade upp en trumlös version, lite annorlunda mixad trumversionen så inte helt rättvis jämförelse men om nån orkar tack på förhand!

mahan:
JAvissta ska det bli intressant, men the job is calling, återkommer på efterrmiddan! :)

91:an:
Det är ju så här det ska låta i arret! Lyssnade igår på trumversionen men av nån anledning är mitt svar borta :o. Trummorna kändes mer som en metronom som slogs på. Detta läckra gitarrspel får absolut inte dränkas av pålägg. Basen saknar man inte men när den så dyker upp berikar den verkligen och fyller upp. Mycket bra. Sången då? Det låter som om du sjungit in mitt i natten då huset sover och därför nästan får viska fram sången för att inte väcka barnen. En ny sångtagning som inte är så lågmäld och låten är i hamn!

karl:
låter bra det här och alldeles för bra låt för att inte fixa till.....basen som "murvlar" runt( om jag var du) skulle jag bara till en början köra fjärdedelar på basen och kanske gå ner med tersbas inga stora rörelser....ackustiska plocket är underbart men det är några rytmiseringar som inte funkar (otajtheter) fixa till det (klistra och klipp) B) och när stämman på grundplocket kommer in...låt det komma in lite lugnare....har inte hört bättre sen OM:s glansdagar  :rolleyes: B)

allt gott  /  karl  B)

Edit: lyssnade på den trumlösa vers.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion