Forum > Färdiga produktioner
tsmalmbe - The Book of the Dead
tsmalmbe:
Om jag skulle ha lite extra tid från allt detta kontrollrumsmeckande skulla jag slutföra (=mastra) min fyrdelade trilogi inspirerad av bl.a rysk litteratur :)
mahan:
Jappjapp!
Hälsningar från arkivet igen, flera pärlor fyndat. Härligt luftig mix, nice strings o körerna på plats. Trummsoundet kunde dock lite modifieras till mjukare typ. Mycket personlig fin touch över det hela.
Å sången då..hmmm antingen laikit or hateit. För mig funkar Ts sångröst grymt bra, lite diffust men starkt! :)
En fin låt som behövde en avdamning! :D
h. Johan
Assar:
Härligt!
Bra arrat, bra låt, texten lämnar jag därhän i bedömningen.
Första breaket (andra delen?) ger mig vibbar av gamla Rush. :wub:
Slutdelen startar skitsnyggt, även om nåt eko virveln är lite väl ur takt. Skulle kanske må bra av att nå ett klimax innan fade, men inte nödvändigt.
Trummorna, framförallt bastrumman, har nåt "klickigt" över sig. Kanske för mycket höga frekvenser i reverbet?
Låten har lite epos-känsla över sig (kanske därför jag associerar till gamla Rush?).
Överlag jäkligt bra idé och sjysst genomförande.
equality:
En låt som lyser mest pga ett arr och mix av högsta klass. Musiken också bra. Fina penselstråk och många nyanser i paletten.
DåligtGehör:
Först tycker jag det känns lite väl enkelt. Lyssnar en gång till och då tycker jag inte det i sig är något problem längre. Antar att låtens känsla bet mig mer än den gjorde omedelbart. så jag har nog rätt lätt att snabbt avfärda.
Nåväl även om det inte direkt tilltalar mig - Stilen är inte min grej och har aldrig varit det - så finns det ändå element som gör det.
+ Även om sången inte är lysande (men långt långt ifrån dålig) så tycker jag du förmedlar med en berättande känsla.
+ Enkelheten i grundkompet blir vinnande till slut.
+ Bra ljud och ljudbild (även om det är väl mycket rymd på en del håll - fast det är ju din grej)
+ Bra låtdelar och väldigt snygga övergångar.
+ Variation.
- Stråkarna/körerna eller vad det är skulle jag vilja ha närmre och mer distinkta. Mer riktigt stråkljud/körljud. I början låter det som att arret är rätt spännande men det är där långt borta och känns inte så mycket.
- partiet vid 1:48 tycker jag är rätt tråkigt. Känns banalt i jämförelse med det övriga. Visst det blir ett avbrott och så sätt är det ju bra men jag tycker innehållet är rätt stelt och intetsägande. Jag hade nog gillat det bättre med riktiga cellos och några violiner samt lite mer utvecklat.
Summa summarum; jag lyssnar med större välbehag än jag brukar när det gäller "genren".
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida