Forum > Färdiga produktioner
tsmalmbe - The Book of the Dead
Dark Of Light:
När allt är sagt och det mesta tyckt så räcker jag fram en kall pils och säger BRA JOBBAT! Läste alla de andras inlägg och kan hålla med det mesta. Låten som idé är great, luftigt med känsla men ändå pondus. -80 vibbarna är det inget fel på heller :rolleyes:.
Fredrik Karlsson:
Bra låt!
O snyggt proddat men sången drar ner helheten, jag gillar heller inte trumljudet, virvlen och hihaten låter typ D4 och bastrumman är nog för fet, trummorna är oxå lite för stelt prggade enligt mig.
Men helheten är så pass bra att dessa saker kanske passerar bland "vanliga" lyssnare (alla är ju inte ljudbögar som oss som hänger här ;)).
tsmalmbe:
Hej, tackar för att ni lyssnat och kommenterat. Trummorna är monotona, vilket är tanken. Låter det stelt är det ju förstås inte bra. Men mera "liv" skall det inte vara. Soundena låter lite gamla, det kan jag nog vara överens om.
Ni som nämner genre... vad tycker ni det här är för genre då? :)
MrPhil:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 23.02.2007, 15:32:01 ---Problemet är väl att jag inte kan sjunga.
--- Slut citat ---
Håller helt med. Du låter som jag ungefär. :D Fast sämre engelska.
Men det gör inte så mycket på demostadiet, eller hur? Huvuddragen av idén går fram, o med en duktig sångare som får fila på detta o bygga lite stämmor så kan det lyfta riktigt rejält.
Lite oväntad musik från dig faktiskt, vet inte varför egentligen :)
Det som kommer vid 4:40 ungefär, hade gärna fått komma tidigare och/eller utvecklas mer. Likaså det vid 1:50.
Det här känns som ett utkast, o här borde någon samarbetspartner ta vid, inspireras o bygga vidare. Då kan det bli riktigt bra!
Som någon sa, trummorna låter lite 80-tal med den där diisssssccchhhh-svansen. Den akustiska gitarren ligger lite högt. Men det är ändå en snygg ljudbild.
Överlag skulle låten må bra av lite mer ... progressivt? Lite mer symfonirock? Det känns som du är o nosar i de trakterna men inte låter det blomma ut helt? Elgitarren som bara kommer in o sen försvinner t ex.
Men, det beror ju på vad du vill ;)
freddy:
Denna hade jag helt missat. Det som imponerade mest på mig är faktiskt din sångröst. Du vet att jag förut har klagat på din finlandssvenska. Men detta gillar jag. Visst är du inte 100% framme riktigt ännu, det är lite svajigt. Men vilken underbar klang du har i rösten och när du sjunger på engelska faller bitarna på plats. Jag vill höra mer på engelska från dig, du har ett bra instrument att jobba med helt klart!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida