Forum > Demolåtar
1up-Jenny V4 (Mixad i lurar) Nu med en vers till och ett mjukare slut!
1up:
--- Citat från: mahan skrivet 03.12.2007, 20:39:05 ---Bättre o bättre för hvar dag!
Enda som jag vill eller kan såga på är breaket vid 2:03, blir lite väl tomt i ljudbilden, lämna hihatten på så inte den fina rytmiken störs! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Tack. :) Jag tror och hoppas att jag förbättras allteftersom.
Lyssnade nyss vid 2:03, och du har rätt! Hi-haten som försvinner gör att låten stannar upp. Det jag kan göra är att tona ut hi-haten över tid istället för att kapa den rakt av, så blir det en kompromiss. Och en liten andning från rytmiken. Bra lyssnat. :D
freddy:
Skön låt, skön feeling. Stråkarna är riktigt snygga. Jag skulle önska lite kompressor på sången, för dina små luftiga toner försvinner, man hör att du sjunger kvar - men bara knappt. Tror det skulle bli ännu snyggare om man lyfter fram alla små detaljer lite. Men det mesta är detaljer bara, du har en klar och bra låt i mina öron.
1up:
--- Citat från: freddy skrivet 03.12.2007, 22:58:47 ---Skön låt, skön feeling. Stråkarna är riktigt snygga. Jag skulle önska lite kompressor på sången, för dina små luftiga toner försvinner, man hör att du sjunger kvar - men bara knappt. Tror det skulle bli ännu snyggare om man lyfter fram alla små detaljer lite. Men det mesta är detaljer bara, du har en klar och bra låt i mina öron.
--- Slut citat ---
Tack Freddy! Alla verkar gilla stråkarna från den här expressiva patchen från EWQL. Kan inte tänka mig att sättet jag använder dem på spelar in i någon högre grad. (Jo, jag hoppas det.) B)
Du har rätt i kompressionen. Det sitter en kompressor nu, jag kan dock dra till den lite mer. Har varit snål med kompressor i dagens mått mätt.
Lyfter på hatten för lyssning!
Dividend:
Lyssnar på v4.
Svårt att jämföra med v3 som jag inte hittar här annat än från minnet, det är fortfarande en mysig låt. :) Typ längre behöver den inte vara. Lätt att lägga på gitarrer och rocktrummor och/eller stråk-blåsarr. på sånt här. Men det behövs inte.
Hmm, ändrar mig nu när jag lyssnat färdigt, borde nog vara 1-2 verser till? :) Eller?
Ser att den är 3 minuter, men det känns lite... Konstigt att inte få veta mer om den här Jenny :)
1up:
--- Citat från: Dividend skrivet 04.12.2007, 15:44:35 ---Lyssnar på v4.
Svårt att jämföra med v3 som jag inte hittar här annat än från minnet, det är fortfarande en mysig låt. :) Typ längre behöver den inte vara. Lätt att lägga på gitarrer och rocktrummor och/eller stråk-blåsarr. på sånt här. Men det behövs inte.
Hmm, ändrar mig nu när jag lyssnat färdigt, borde nog vara 1-2 verser till? :) Eller?
Ser att den är 3 minuter, men det känns lite... Konstigt att inte få veta mer om den här Jenny :)
--- Slut citat ---
Tvinga mig inte att ta tag i projektet igen. *snyft* Så ångestladdat. ;)
Det är mycket möjligt någon vers till eller två skulle vara bra. Men men. Jag vet inte riktigt. Man kanske inte kan få allt här i världen. :)
Tackar hjärtligast för lyssning och fin kommentar!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida