Forum > Färdiga produktioner

EMU+WERNBORG+YNOT - Adams julsång

<< < (12/25) > >>

Åsa:
Jättesnyggt!! skriver medans jag lyssnar.. Spontant så ska leaden UPP UPP i första  refrängen, nu kändes det som om jag hördes mest   :huh: MEN det är nog en skada från min stämsång i livet. Jag hör bara stämman jag själv kan, inte helheten med leaden så ni kanske kan bortse från den kommentaren då  :huh: :blink: :lol:

-Tony, wow!! Imponerad!! Hur bra som helst!

Emulator, du har inte samma "sound" på din sång, ligger även lite lägre. Alltså: du sjunger jättebra men det är torrare ljud, dovare, Tonys ligger längre fram i mixen (men hör nu! Nu börjar jag hänga med i språket!! ha ha) och är mer reverb på eller vad det är, snyggt är det.

Sticket... mäh! Va förvånad jag blev!  :) En låt i låten liksom. Bra är det men jag måste nog vänja mig lite.

Jättebra när ni tar leaden tillsammans, och dom där "skriken" gillar jag  ;)

Sista partiet 6,01.. jag tycker det låter som om vi är på fest och är nostalgiska och sjunger O helga natt så det skrålar och ingen är riktigt synkad  :D ;) Tanken är god men det blir för rörigt och osammanhängande.. sorry!

Sista grejen är att jag hör min lägre stämma i höger öra hela tiden, burk burk är det på den.. tror du att det går att fixa med lite grejs, eller är det bara jag som hör det??

En riktigt PAMPIG låt! I det stora hela riktigtskitbralåt!

Nu ska jag iväg på julmarknad! Det är bara jul i skallen hela tiden, yrigt & mysigt!   :wacko: :wub:

ynot:
gud hör bön ....

tony

Emulator:

--- Citat från: equality skrivet 25.11.2007, 03:24:45 ---Kul att det blev lite colab a la We are the world på denna. Ett distat bonusslut dessutom.  :P
Tror jag får försöka säga nåt klokt imorgon om denna. Men så mycket kan jag säga att det var bra att du behöll din sång på denna. Den är riktigt bra liksom Tonys som alltid. W:s stick gillar jag starkt ger Walking in Memphis-vibbar där vid 03:53. Bra grejjat med nivåerna. Nej nu får jag sluta måste ha nåt kvar att gnälla om imorgon också...  :P

--- Slut citat ---

ja, satt i lurarna på hög voylm...låten klingar ut...så kommer det där :D det fick va kvar ;)

Näöjd med sången själv faktiskt, även om det känns osm man är fem och står och tittar på pappa när han sjunger, när tony komemr och ångvältar sig in. vilken jäkla röst :)

W's stick ja...någon av oss är riktigt bra arrangör och jazz/rockmusiker  :rolleyes: Kul att ha honom ombord :)

Gnäll gärna  idag som sagt :) tack för lyssningen!

--- Citat från: Åsa skrivet 25.11.2007, 11:19:43 ---Jättesnyggt!! skriver medans jag lyssnar.. Spontant så ska leaden UPP UPP i första  refrängen, nu kändes det som om jag hördes mest   :huh: MEN det är nog en skada från min stämsång i livet. Jag hör bara stämman jag själv kan, inte helheten med leaden så ni kanske kan bortse från den kommentaren då  :huh: :blink: :lol:

-Tony, wow!! Imponerad!! Hur bra som helst!

Emulator, du har inte samma "sound" på din sång, ligger även lite lägre. Alltså: du sjunger jättebra men det är torrare ljud, dovare, Tonys ligger längre fram i mixen (men hör nu! Nu börjar jag hänga med i språket!! ha ha) och är mer reverb på eller vad det är, snyggt är det.

Sticket... mäh! Va förvånad jag blev!  :) En låt i låten liksom. Bra är det men jag måste nog vänja mig lite.

Jättebra när ni tar leaden tillsammans, och dom där "skriken" gillar jag  ;)

Sista partiet 6,01.. jag tycker det låter som om vi är på fest och är nostalgiska och sjunger O helga natt så det skrålar och ingen är riktigt synkad  :D ;) Tanken är god men det blir för rörigt och osammanhängande.. sorry!

Sista grejen är att jag hör min lägre stämma i höger öra hela tiden, burk burk är det på den.. tror du att det går att fixa med lite grejs, eller är det bara jag som hör det??

En riktigt PAMPIG låt! I det stora hela riktigtskitbralåt!

Nu ska jag iväg på julmarknad! Det är bara jul i skallen hela tiden, yrigt & mysigt!   :wacko: :wub:

--- Slut citat ---

Tja åsa, en del av att mixa tony är att han låter väldigt mycket och nära utan effekt faktiskt, lite svårt när man inte hört det själv :) jag har bett honom lägga på samma kanalstrip på min röst, i o med att hans grejjor sitter i Digi002'an har jag inte tillgång till dem. Försöker få mig närmre, men oxo lite knepigt när jag inte gillar riktigt mitt "naturliga sound" :)

Har försökt få dig mindre burkig i verren här nedanför, men orginalfilen är lite så faktiskt. försökt höja milt runt 4Khz, ohc dra upp lite runt 300 för värme. Kapade bort finska kören på sista, för det blev lite många ljud. kanske ta kan några separata filer från mahan där?

tackar för lyssning och medverkan :)

så, hur låter det nu ? bara sitsa verren då....

http://www.perfectbounce.se/adam02utro.mp3

vad tror ni?

Harmonica mike:
NEEJ!!!

Nu har du sabbat mixen!!

Det distar ju som faen..fixa!

Emulator:
ja, men alltså, grötigheten? o burkigheten, hur är det med den?

:)

meckar mer sen !

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion