Forum > Färdiga produktioner

EMU+WERNBORG+YNOT - Adams julsång

<< < (13/25) > >>

Mikke:
Jag gillar första halvan av arret sen tycker jag att det blir lite för stökigt hehe. Det ligger inte riktigt lika snyggt mot slutet. Dock är det petiteser. I det hela är detta ett bra hantverk. Sången lite sur här o där men inget som går utanför skranket. Jag får julvibbar av det, Mission accomplished!

/ Mikke

Emulator:
hmm......det är är svår konst att göra kaosartad musik utan att det skiter sig :D ska se om jag mäktar med att dra ihop allt lite.....lite sång skall fixas till iallafall vet jag.

kul att det ger dig vibes mikke :) 

man blir alltid nöjd av att höra att det är bra hantverk :)

tack för dina öron! :)

mahan:
TJou EMU!

HAr nu lyssnat på senaste, och blir lika skrämd vid 6:45 ! :D
Intressant med Tony han tar över fast han vill det eller inte, personlig tolkning, även i sticket.

Stämmorna ja, verkar grötigt på sina ställen, alltkan ju inte skyllas på de bastuglada finnarna,
och jag tror att det finns en stror klocka typ synth som klångar på med egen takt o melodi just vid stämsången, kan ju vara att jag har fel men om sku skulle vara sån så plocka ner klocksoundet under stämsången.
Anar mig till lite för mycket kompressor genom låten, saknar dynamiken den för med sig.

Nog med sågen, tillbaka till bastun...
Blir finnarna för krångliga så e de ju bara slänga ut dom i snön, troligtvis gick det så i tredje versen, för mycket bad o Koskekorva! :D

Ändringen stor jämfört med förra verren, men lutar åt rätt håll.....julen! :)

h.   johan

Emulator:
nä, inte bara bastufinnar, klockan finns där. men. en darling jag frömodligen kommer behöva ha ihjäl :( få se. tog borde dem till bastun i senaste (ligger en slaskverre nånstans 4 inläg bakåt som tokdistar :( ) så får vi se,

Det ligger väldigt lite kompressor på musiken, däremot på alla yviga sångare en hel del. Får se om jag ror i land det...

Finnarna kör man inte ut hur som helst :D

Åsa:
Då har jag kört outrot på repeat några ggr. Som sagt, det distar.. men det löser du väl? Sista refr är jättemäktig, alla är sådär euforiska "halleluja"  ;)

På sista meningen tid 1,26 blir det falskt men det beror ju på att vi har lite olika tajming när vi går ner på naa---aaat, vet inte om det går att göra nåt åt? Blev påtagligt när det var rösterna i fokus.

Och så ligger min nedre stämma för högt i volym på sista O helga natt, du frälsning åt oss gav. Smeta in mig lite mer där :-) Vi tappade liksom höjd på nåt sätt när jag bräkte där i högra örat  :D

Så, ännu en genomtänkt kommentar  ;) :)

Antar att dina öron är lite trötta på alla stämmor!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion