Forum > Färdiga produktioner
Dividend & Harmonica Mike - O Helga Natt
Dividend:
equality:
Inte tyckt rösten varit svår att uppfatta, HM får 2db sista 4-8 takterna.
Tack.
drloop: Tackar! :) Paul Pott? Är han släkt med Pol Pot? ;)
Memphis:
Upptäckte att jag inte kommenterat denna fast jag lyssnat flera gånger. :wacko: :)
Väldigt vacker är den. :wub: Du har gjort ett jättefint arbete med orkestern här Divi, verkligen, är imponerad. Du har verkligen skapat en lugn atmosfär som är mysig och julig och inte tar mycket uppmärksamhet från sången. Och i slutet blir det mäktigare, 8-delar på stråkar smyger in, fler stråkmattor kommer och sveper om lyssnaren, väldigt snyggt, lite filmiskt. Men dock som nämdes ovan som försvinner sången nästan helt i slutet.
Och Harmonica Mike insats. Snyggt sjunget! Bland det bästa jag hört från din sida enligt mig. Oväntat lågt register. :) Stabil röst med fint vibrato.
Grymt!
Mvh
Memphis
Åsa:
Jag hade ju skrivit så fint här i tråden igår kväll, och pang så tvärdök internet :angry:
Men nu har jag kontakt med omvärlden igen!
Så ja.. låten.. helt underbar, den är ju så fint gjord, en otrolig skillnad mot den version jag lyssnade till här sist... Att sångspåret är ett enda, det vet jag så det är ju inte så mkt att göra åt den där sidostämman där :) Sen dränks ju hmike tyvärr i orkestern på slutet..
Men sammantaget så är den otroligt vacker, välgjord, jag blev rörd när jag hörde den, får den där andäktiga (heter det så) känslan. Verkligen fin orkester och sången är mäktig och vacker.
Härligt att ha med denna låt på skivan, ett paradnummer!
Dividend:
--- Citat från: Memphis skrivet 24.11.2008, 13:34:04 ---Upptäckte att jag inte kommenterat denna fast jag lyssnat flera gånger. :wacko: :)
Väldigt vacker är den. :wub: Du har gjort ett jättefint arbete med orkestern här Divi, verkligen, är imponerad. Du har verkligen skapat en lugn atmosfär som är mysig och julig och inte tar mycket uppmärksamhet från sången. Och i slutet blir det mäktigare, 8-delar på stråkar smyger in, fler stråkmattor kommer och sveper om lyssnaren, väldigt snyggt, lite filmiskt. Men dock som nämdes ovan som försvinner sången nästan helt i slutet.
Och Harmonica Mike insats. Snyggt sjunget! Bland det bästa jag hört från din sida enligt mig. Oväntat lågt register. :) Stabil röst med fint vibrato.
Grymt!
Mvh
Memphis
--- Slut citat ---
Tack :)
Jag fick helt enkelt tänka om när jag fixade till stämmor, instrumentering och "dirigent"-prylen (dynamik osv) under helgen. Så rätt så givande två dagar,
DEt är överhuvudtaget rätt utbildande att studera, arrangera och fundera över musik som redan gjorts. Upptäckt! :D
Men jag kunde inte låta bli att dividendifiera arr:et (, det hade varit för tråkigt annars... Tur att det gick igenom och inte lät kinesiskt :D
Det lät bättre som jag vill ha det, än i de versioner jag studerade. (Tyckte jag när jag satt med det.) ;)
Senaste covern jag gjorde var nog - öh. Jag har nog aldrig gjort nån tidigare, iallafall inte lagt ner energi på det
Åsa: Hehe. Omvärldskontakt måste man ju ha :) Du försvann som blixten där ja, på msn. ;)
HM har jag höjt 2db i refrängen nu. Laddar upp när jag har mer tid. (Och det har jag inte nu, fast jag ägnat tid åt att skriva inlägg på kr :D )
Tack!
asti:
Ja, den här låten har man ju hört ett antal gånger och nästan enbart i samband med julen. Själv är jag van vid att höra den vid mitt företags luciafirande framförd på trumpet, som spricker lite då och då, så det här var en befrielse! Jättefin basröst och snyggt orkesterarrangemang. Måste dock hålla med en tidigare tyckare om att sången tyvärr "dränks" något av orkestern i slutet, som annars är magnifikt! Vad använder du för stråkar?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida