Forum > Färdiga produktioner

Dividend & Harmonica Mike - O Helga Natt

<< < (8/16) > >>

Dividend:
Äh, de har fel! Tack f ö :)

Åsa:
Hej, denna låt blir otroligt mäktig och vacker. Hmikes röst är makalös faktiskt, vilket djup!

Lite svårt att kommentera nu när du skriver att det återstår saker, men nåt kan jag skriva iaf -Hör två smågrejer som missats städats bort precis där innan Och hoppets stråle (00,44.. två fragment av en inandning tror jag  :)  Det var nåt knäppljud där dessförinnan också, på "dödens". (hör vissa knäppljud på fler ställen, kan ge dig tider om du vill)

Orkestern är så väldigt försynt där i bakgrunden tycker jag.. men det kanske ger sig sen när du fortsatt mixtra  :) Saknar några vackra ljusa stråkar som lyfter det hela lite.. nu murrar allt på där nere.. men det kanske ska vara så, jag vet inte, en idé bara.
Jag gillar inte riktigt oktaveringen som dyker upp i vänstra örat vid 2½ minut..

Vill ha sista refrängen högre, närmare! Dra på med kören! Så man sitter och ryser där i bänkraden på julottan! (det knäpper innan den börjar också..och några delay som liksom krockar)

Finns ingen tvekan om att detta blir otroligt vackert när det är klart iallafall!

Dividend:
Hoppets stråle...  :rolleyes: Jäpp, du har rätt i det du skriver, får fixa det härnäst... Rester efter jag klippte itu mike's spår :)

Tack! Och Peace, love and understanding :)

Har alltså ett färdigt sångspår från mike, med delay och allt som jag försöker efterlikna på orkestern.

Murrandet är lite en tanke här, vill inte ha det för traditionellt... Hela orkestern upplever en stigande volym-kurva till sista refrängen då allt spelar.. dynamik  B)

cykeln:
Jag vet inte jag ...
Detta är ju en av tidens låtar och svårt att matcha de klassiska inspelningarna
HMs röst har ett fabulöst djup men det är något som saknas - den låter för naket eller rent mot orkestern
Det blir bättre när kören kommer på
Håller med Åsa att orkestern är lite för murrig, dov och tillbakadragen
Som Platon skrev i Symposion så beror kärleken på att urmänniskan hade fyra armar och ben, men gudarna klöv henne på mitten varför vi alltsedan dess söker vår så kallade äkta hälft - kanske är det på samma sätt här, att de olika delarna har inte riktigt hittat till varann

mahan:
Tjou Per!

Första delen, innan pizzicato violinen kommer in ligger sången en halvtakt före, kolla upp det. Bara du får den delen ordentligt synkad så ska du lyfta upp kompet rejält, nu låter det som om HM står allena på estraden. Och delayet du använder på sången e alltför snabbt nu, låter som "järnvägsstation". Ett snygg reverb kunde sitta bättre än ett delay här.

Så bara du synkar sången och lyfter upp kompet kommer detta att bli.... superskönt. Småpetigt, okay, detta är min favoritjulsång! :wub:

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion