Forum > Färdiga produktioner

Yllet - Friendly Ghost

<< < (5/9) > >>

Dividend:
1.1? Lyssnar på mix6...

Tycker rösten låter.... konstig  :blink: MEn det är nog meningen. Annars mycket mysig låt!

Yllet:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 06.11.2007, 23:45:53 ---Tog bort mixen från första inlägget, så du kan lägga mix6 där nu!

--- Slut citat ---

Tack. Nu ligger v1.2 uppe, med lite småfix. Vet inte om de gjorde så stor skillnad men men... Eventuellt drog ja bort för mycket mid på de akustiska gitarrerna.... Får lyssna lite mer sen

Angående slutet ska jag testa en stråksektion istället för trummor, måste bara fixa en bra vst-plugg först. Funderar på kontakt.

SingSing:

--- Citat från: Yllet skrivet 06.11.2007, 11:53:34 ---Det var ett tag sen jag laddade upp något här på forumet, men nu är det dax igen; En låt som spelades in en tyst natt. Slutet är väl inte riktigt färdigarbetat, men tanken är åtminstone klar. Finns plats för finjusteringar. Lämna gärna en kommentar.

--- Slut citat ---
Detta är sannolikt det bästa jag hört på detta forum. Det spretar lite på sina håll, men det är sådant som gör det intressant. Denna senaste Mix7 som jag hörde har definitivt inga störande peakar i leaden....genom mina små lurar. Å andra sidan brukar de vara överdrivet snälla mot skärande hög-mid och diskant. Faktum är att jag inte alls skulle misstycka om du skippade hi-cuten eller istället möjligen körde en gnutta high-shelf på lead vox. Skulle vara kul att höra din röst hela vägen upp.

Om.....jag fick önska något så skulle det nog bara vara att du drog ner liiiiite på delaysenden på effektswooshspåret (tyckte mig tydligt höra ett sådant....), alternativt varierade lite mellan gångerna så de inte alltid kommer våg efter våg efter våg.

Influenser?

Jag hör lite Flaming Lips och varför inte Postal Service.....

Super & skitbra!

:ph34r:
SingSing

equality:
Det här var skönt att lyssna till. Gillar det stora soundet och de enkla harmonierna utan åthävor. Nåt i eq:andet gör mellanregistret lite hårt och gällt eller möjligen är det mina öron som är trötta på gränsen till hyperacusi. Skulle nog vilja ha mer bas. Själva låten är det ju inget fel på. Bra!

Dividend:
Nu gillar jag ju inte pop jättemycket (jo, lite så klart men lyssnar sällan), men måste säga efter några lyssningar att detta är något outstanding, som SingSing är inne på! Rösten är ok, fattar inte vad jag snackar ovan........

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion