Forum > Färdiga produktioner
Yllet - Friendly Ghost
Åsa:
mmmm... satt och njöt när jag lyssnade..
.. jättebra!
/Åsa
Yllet:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 06.11.2007, 23:13:40 ---Obs! Uppdatera gärna ditt första inlägg med den senaste mixen.
Jag har fortfarande svårt med låten, allt susande och dusande låter lite bandpass vilket inte passar mig. Men flertalet verkar gilla, så felet är nog i mina öron/smak denna gång!
--- Slut citat ---
Susade och dåsande är bra! (ibland)
Försökte ändra "Kryssa av de bifogade filer du inte längre vill bifoga:" men de gick inte, därav den extra uploaden
Yllet:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 06.11.2007, 22:30:15 ---Version 1.1:
Versionen känns mer kontrollerad en första och är bra men du får inte göra den mindre stökig.
Bra sångljud. Möjligen har du slipat för mycket på kanterna då jag ibland upplever det som lite otydligt.
Egentligen njuter jag mest. Mycket fin låt.
Trummorna som kom in i sista fjärdedelen var det enda som gjorde mig besviken. Men de gjorde mig också mycket ledsen :( Använd hellre Larssons idé istället för några trista reverbtrummor!
--- Slut citat ---
Jo du har rätt, den är lite mer slipad, Drog ner low-mid på alla guror och skumma gitarrljud för att göra det lite mindre grumligt. Men det kanske är de-essern som jobbar lite för hårt, om du menar att det är sången som är lite otydlig? Om du kan precisera något exempel där du tycker det blir otydilgt är det bra, eller du menar hela mixen?
Angående slutet så har du kanske rätt, trummorna ligger där mest som en kul grej i väntan på nåt bättre. Har även fått förslaget att köra feta trummor och distade gitarrer, hehe, men det vettif*n. Ska nog testa med stråkar sen.
Tack för lyssningen
Yllet:
--- Citat från: Åsa skrivet 06.11.2007, 23:29:51 ---mmmm... satt och njöt när jag lyssnade..
.. jättebra!
/Åsa
--- Slut citat ---
tack!
tsmalmbe:
Tog bort mixen från första inlägget, så du kan lägga mix6 där nu!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida