Forum > Färdiga produktioner
Yllet - Friendly Ghost
Yllet:
borttagen
mahan:
Oukki Jon!
Nog har du lyclats med arret o lirningen, får ju verkligen känslan av att spöket dansar runt hela vägen ut. En superlåtidé.
Mixen och sounden kan väl lite rundas till, sången känns lite vass och mellanregistermättad och komde behöva aningen limiter för dom hårda konsomanterna som nu sticker aningen ut. Nu kommer trummorna med efter tre minuter där en vanlig låt slutar, kunde kanske fundera på att korta av låten, nu blir det nästan för mycket av det goda med en överlång outro.
Nog med sågningen, detta är en skitsnygg låt och det som skrevs ovan är en knippe ideér som står fritt att använda! :)
Snyggt jobbat och kul att du e me i svängen igen!
h. johan
Yllet:
mahan
Det finns en tanke med den viskande, aningen diskanta sången, som är tämligen basfattig. Det är nog framörallt slap-delayet som gör att vissa konstonater sticker ut, får se om ja kan skära lite till där.
Att låten slutar som den gör är ju medvetet, man väntar ju sig att låten ska sluta just där och just därför gör den inte det så att säga ;)
Tack för ditt snabba inlägg.
tsmalmbe:
--- Citat från: Yllet skrivet 06.11.2007, 12:49:11 ---Det finns en tanke med den viskande, aningen diskanta sången, som är tämligen basfattig.
--- Slut citat ---
Jag tycker tvärtom att den är sannerligen telephone-line ekvaliserad, vilket blir tungt att ha hela låten igenom.
Yllet:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 06.11.2007, 12:58:25 ---
--- Citat från: Yllet skrivet 06.11.2007, 12:49:11 ---Det finns en tanke med den viskande, aningen diskanta sången, som är tämligen basfattig.
--- Slut citat ---
Jag tycker tvärtom att den är sannerligen telephone-line ekvaliserad, vilket blir tungt att ha hela låten igenom.
--- Slut citat ---
Jag gillar det, tycker det fungerar bra och ger rösten den karaktär som låten kräver, men lite finpill kanske behövs. Angående telefon-rösterna, så är det endast stämmorna i ref som använder detta filter.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida