Forum > Demolåtar

En sång till mig

<< < (2/4) > >>

equality:
OJ, vad bra! En skön, mäktig nerv där ditt finlandsvenska uttal bidrar. Biter sig fast som en svinkall novembernatt i universum. Mix och ljudkvalitet perfa.

Hägge@Clonework:
Tack för den positiva feedbacken.

Man kan bli så förblindad o osäker när man håller på med något helt ensam.

Hägge

tsmalmbe:
Nice. Akustiska gitarren är lite vass. Basen är väldigt basig och stark. Finner att den äter upp stereobilden lite genom sin.. basighet. Gillar sången. Synten kunde ha lite chorusering och spridning i stereobilden. Stereobilden (förutom basighente) fungerar bäst just då som den där mellowsynthen spelar mot gitarren, men i andra fall tycker jag mixen lutar antingen åt höger eller åt vänster - turvis. Gitarrlådan låter också fint. Metronomen på slutet låter däremot inte bra :)

Harmonica mike:
Japp Hälge,mera ovationer..

Gungar på bra detta.Bra sång och snyggt gjort i övrigt arr och lir..Hittar inget att såga,det är bara att digga på.Grymt när virveln gjorde entre´..Kanske en något dovare virvel,men virvel sound är ju smaksaker så det är en högst personlig reflektion.

Hade gärna hört ett grymt solo med den där Hammond orgel liknande prylen i grund ackordet..Då hade du fått full pott,nu blir det lite för snällt så du får bara en 4,5:a av den Norrbottniska juryn.

Mvh
Micael

Burnin Sven:
Fin som fanken helt klart men jag vill ha upp sången lite till så man riktigt hör det häftiga som Finlandssvenskan bjuder på och som jag tycker ger språket en helt ny nerv och intensitet. Nåt som också är riktigt häftigt det är att man hör pendelklockan (för det är väl en sån?) där bakom i slutet det ger en slags verklighetsanknytning som passar bra ihop med känslan jag fick av låten. Skitbra låt helt enkelt.
Göran

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion