Forum > Färdiga produktioner
Tokai - Creepy Creatures
Tant Fransa:
jag har inte lagt så mycket energi på att analysera texten, fast verkar lite kul :)
Låten som sådan är jättebra tycker jag½
Emulator:
Snyggt paket. sången, gitarr och arr som helhet sitter rätt.
bra!
stajo:
Jag gillar din ibland lite halvt svajiga röst, tycker den passar bra och gör musiken personlig.
Gillar bäst melodin och arret i versen. Gitarren i förrefrängen tycker jag är lite spetsig liksom.
Allt som allt en helt ok låt med en trallvänlig melodi som känns färdig.
/Staffan
Tokai:
Tack alla för era kommentarer! Trodde inte låten skulle funka så pass bra.
Ska bara snabbt sammanfatta alla åsikter:
Låten är för lång. Ska man vara renlärig - ja. Men låten är lite av en hybrid - också lite modern pop.
Mera gitarr på slutet. Ett stilgrepp: tona ner när det börjar hända nåt, mycket vanligt då.
Det engelska språket. Ska fråga nån engelsklärare jag känner. Ser själv inga konstigheter. Innehållet är nog rätt så kvasivetenskapligt.
Spetsig gitarr. Kan så vara. Ville markera inträdet till refr.
Den vars åsikter som jag mest tar åt mig är mahans. Han lyssnade på låten utan att ha sett texten och utan att ha fått en viss förklaring till den. En låt ska ju inte behöva förklaras efteråt. Den ska ju tala för sig självt. Därför upplever jag hans respons lite som av ett misslyckande med låten. I början la jag in en röst (astrounatens) - typ "Tell Laura I love her" som i korthet berättade han han rest iväg år 1962, osv. Det skulle då också förklara att musiken är från den tidsepoken. Tyvärr tyckte jag det lät töntigt och tog bort den, rösten alltså.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida