Forum > Färdiga produktioner

Tokai - Creepy Creatures

(1/3) > >>

Tokai:
Ja, det ju alla helgons blodiga natt, eller vad den heter helgdagen, och tänkte lägga upp en låt med en massa monster med.
Dom kommer dock från yttre rymden. Man vet aldrig när dom slår till ("Monsterhit")
En astrounat har färdats i rymden, kommer tillbaka flera hundra år framåt i tiden. Han har rest i ljusets hastighet. Har inte åldrats mycket, däremot har alla på jorden gått bort och ingen vet egentligen vem han är...

mahan:
Holá Tokai!
Nätt o näpen låt i 60-tals tappning som kanske kunde kapas en aning på längden o sen kallas Sleepy Slippers...
Kan inte hjälpas men detta låter parodi när man först läser vad låten handlar om, Creepy Creatures på the doomsday och så är det nerpackat i en förpackning med glad dur-musik. Textideén e bra och låtideén e bra men att blanda dom är som att sätta ketchup på glassen. :unsure:

Eller så missar jag nåt totalt här, help me up here.  :)

h.    johan

Tokai:
Angående musiken som är klart tididig 60-tals influerat, så handlar det om en astrounant som skickas iväg runt 1962 och kommer tillbaka 300 år senarare.
Ok här kommer texten:

Vers 1 + 2
I´ve been around the universe, it took some time, but here I am
My hair is gray, not of age, I´m younger now than before

Stick
We´re all alone, no life insight

Refr
Except for all those creepy creatures. They didn´t like me I can tell you
Unhuman scary freaky creatures. Beware of what those nasty things can do

Vers 3 + 4
All are dead the people I knew, who send me off to find the Truth
Now everybody shake their heads about my mission and my report

Stick + Refr

Vers 5 + 6
No one listen to me nomore, they think I am a lunatic
Prepare yourself for dooms day, build barricades of hardest steel

Stick + Refr

Tokai:

--- Citat från: mahan skrivet 03.11.2007, 18:58:58 ---Holá Tokai!
Nätt o näpen låt i 60-tals tappning som kanske kunde kapas en aning på längden o sen kallas Sleepy Slippers...
Kan inte hjälpas men detta låter parodi när man först läser vad låten handlar om, Creepy Creatures på the doomsday och så är det nerpackat i en förpackning med glad dur-musik. Textideén e bra och låtideén e bra men att blanda dom är som att sätta ketchup på glassen. :unsure:

Eller så missar jag nåt totalt här, help me up here.  :)

h.    johan

--- Slut citat ---
nerpackat i en förpackning med glad dur-musik.

Detta är replica av 60-tals protestsmusik, som jag minns den, med slagkraftig pophitspotensial

Å andra sidan är detta gjort mest på skoj. det finns absolut inget allvarligt menat med texterna. Allt är rent fiction

91:an:
Härligt gamla nostalgiska tongångar från musikens barndom vad gäller min årgång i alla fall! När man befann sej på ungdomsgården och lyssnade på kvällens popband! Fast låten håller inte måttet ;) vad gäller längden förstås, max 3 minuter ska det vara, oftast närmare två! Jag gillar ditt gitarrspel, dom böjda tonerna á la Harrison samt det enkla arret. Sången är lite svajig bitvis men borde väl kunna fixas till?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion