Forum > Demolåtar

Chrome - Ich bin chaos - 2010-11-25 (Nytt Emu-arr)

<< < (17/19) > >>

Wernborg:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 01.05.2010, 10:58:03 ---Hmm... för att vara ärlig gillade jag den svenska versionen bättre. Inte för att den var på svenska utan p ga att jag tycker att den  nya versionen på engelska har för "snäll" sång med stämmor och allt... den tär på kaoset så att säga.... avmystifierar låten på nåt sätt. Gillade den distade sången i svenska versionen. Lite som att läsa Tove Janssons Mumin-böcker (har läst dem alla) som egentligen är rätt mörka och dystra och allvarliga för att sedan konfronteras med den lättsinniga Japanska animerade Mumin-serien för barn... om du förstår hur jag menar. Detta är ju nu bara min åsikt... men du frågade.

Space

P.S. Jag vill alltså inte nu säga att jag inte gillar, denna låt ät fortfarande skitbra men den blev nog en aning mera mainstrem nu

--- Slut citat ---

--- Citat från: freddy skrivet 01.05.2010, 17:32:46 ---Jag tycker det blev schyst upplägg i den nya versionen. Kul att svenskan var kvar på refrängen med!  :)

--- Slut citat ---

Tack ska ni ha. Nu är låten på rehab i Uppsala, och förhoppningsvis kommer den ut elakare än nånsin.  :D

clavinova:

--- Citat från: Wernborg skrivet 02.05.2010, 18:45:37 ---
Tack ska ni ha. Nu är låten på rehab i Uppsala, och förhoppningsvis kommer den ut elakare än nånsin.  :D

--- Slut citat ---

Är det läge att hålla i hatten? ;-)

Wernborg:

--- Citat från: clavinova skrivet 02.05.2010, 18:47:05 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 02.05.2010, 18:45:37 ---

--- Slut citat ---

Är det läge att hålla i hatten? ;-)

--- Slut citat ---

:lol: Det hoppas jag.

asti:
Spännande, fantasirik låt! Fina gitarrer och härlig orgel!
Tycker sången kunde höjas en aning i "verserna".
Skön refräng!

Emulator:
Tjo. Mitt bland allt barnafödande och festivalmeckande så bleve det lite vidare jobb med Chrome-låtarna.

Nu letar vi lite sound till den här, och den har fått lite ny tappning...

Saknas gör gitarrer såklart, men jag tror drivet kan funka? Tycker som en personlig notis att W's sång kommer fram här på ett sätt som blir riktigt bra.

Vad tror ni?

http://slask.bwmusic.se/kaos.mp3

[mp3=200,20,0,left]http://slask.bwmusic.se/kaos.mp3[/mp3]

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion