Forum > Demolåtar
Chrome - Ich bin chaos - 2010-11-25 (Nytt Emu-arr)
Eddi:
Riktigt snyggt detta - inget mer tyskt please.
spacetrucker:
Nu har jag lyssnat på denhär ett antal gånger och var gång blir jag lika förbryllad :unsure: Hur kommer det sig att en låt jag inte gillar blir bättre för var gång.... och varför lyssnar jag till detta nu igen... antagligen för att detta är egentligen ett briljant mästerverk... lika galet som filmen Zardos och lika storslaget som.... öh.. de visuella effekterna i Avatar... håller jag på att tappa förståndet nu... eller är det bara kaos...
Alltså kanon bra detta, jo. Så är det
Space
Wernborg:
--- Citat från: Eko skrivet 30.04.2010, 19:44:09 ---Riktigt snyggt detta - inget mer tyskt please.
--- Slut citat ---
Tack och ok.
--- Citat från: spacetrucker skrivet 30.04.2010, 20:31:33 ---Nu har jag lyssnat på denhär ett antal gånger och var gång blir jag lika förbryllad :unsure: Hur kommer det sig att en låt jag inte gillar blir bättre för var gång.... och varför lyssnar jag till detta nu igen... antagligen för att detta är egentligen ett briljant mästerverk... lika galet som filmen Zardos och lika storslaget som.... öh.. de visuella effekterna i Avatar... håller jag på att tappa förståndet nu... eller är det bara kaos...
Alltså kanon bra detta, jo. Så är det
Space
--- Slut citat ---
:D Kul att det funkar fast man inte gillar det. :wacko: :lol:
Har lagt om sången nu. Arrat lite kring den och något förändrat melodi också.
Funkar det tycker ni? Behöll alltså den svenska refrängen enligt Freddys förslag, men bara för att förvirra så heter låten fortfarande Ich bin chaos. :ph34r:
[mp3=200,20,0,left]http://www.bwmusic.se/slask/ich_bin_chaos_ver2.mp3
[/mp3]
spacetrucker:
Hmm... för att vara ärlig gillade jag den svenska versionen bättre. Inte för att den var på svenska utan p ga att jag tycker att den nya versionen på engelska har för "snäll" sång med stämmor och allt... den tär på kaoset så att säga.... avmystifierar låten på nåt sätt. Gillade den distade sången i svenska versionen. Lite som att läsa Tove Janssons Mumin-böcker (har läst dem alla) som egentligen är rätt mörka och dystra och allvarliga för att sedan konfronteras med den lättsinniga Japanska animerade Mumin-serien för barn... om du förstår hur jag menar. Detta är ju nu bara min åsikt... men du frågade.
Space
P.S. Jag vill alltså inte nu säga att jag inte gillar, denna låt ät fortfarande skitbra men den blev nog en aning mera mainstrem nu
freddy:
Jag tycker det blev schyst upplägg i den nya versionen. Kul att svenskan var kvar på refrängen med! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida