Forum > Demolåtar

karl- our own rules...

<< < (3/4) > >>

mahan:
Jisses Karl!
 Måste lyssna en gång till på förra verren och detta, alltså nya versionen är som en helt ny låt. Nu sitter själ o hjärta mer med i prodden, skitsnyggt arrat nu!
Mixen då, okei basen kunde ligga i mitten, nu bullrar den sakta i högra örat, lyssnar med lurar. Borde kanske kolla in placeringen av instrumenten en gång till. Ackeliret får nio rattar av tio, gillar sound o lir där. Och sången o stämmorna får min guldpeng, en så personlig o fin röst måste prisas! :)

OCh eftersom detta ligger på "halvfärdiga" så har jag en känsla av att vi kommer att få oss ännu en superlåt av Karl bar vi gar oss till tåls, OK! :)

h.    johan

karl:
ja det finns kvar att göra...ska greja till.... /  karl
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 02.11.2007, 13:47:12 ---Allt viktigt ligger dead-center. Ägget och rösten. Vilket leder till en monobild. Sen ligger det ett piano låååångt bak, och en massa flumm underlig panorerad. Basen ligger lite här och där. Verkligen underlig mix, som inte stöder låten. På vissa ställen blir det oklart om det är slapp dubblering av sången, eller ett 60-tals delay?

Jag önskar mera jobb med ljudbilden.

--- Slut citat ---

karl:
tnx J...Ja som alltid har jag lite bråttom men jag styrde om dan efter och tror nog mer på det hållet...som sagt en del kvar innan allt är klart...ska prova din ingång att skala mer så får vi se...

Tack för kritiken  /  karl
--- Citat från: 91:an skrivet 02.11.2007, 19:57:02 ---Vilken skillnad det blev i nya versionen. Jag var inne och lyssnade precis när den första kom upp och mitt intryck då var att det kändes jämntjockt i kompet. Här i nyare versionen är det på rätt väg men jag tycker du kan göra ännu större skillnader, skala bort fler instrument i första versen och tryck i mer i instrumenteringen vid "please come down" osv så kommer de olika melodiavsnitten mer till sin rätt. Det är ju underbara melodislingor som i denna version fått bättre utrymme men i en tredje version kan få blomma ännu mer!

--- Slut citat ---

Arete:
Bara lyssnat på "nya" verren, men tycker det låter riktigt fint :-) Hörs som sagt direkt vem som gjort den :-)

För min del kunde den gärna få vara ännu mer avskalad till en början, och fylla på med det som finns nu i den andra halvan av låten ungefär. Låta arrangemanget växa hela tiden så det bli riktigt maffigt mot slutet... och sen hastigt skala av till bara röst och pianoklink mot slutet. Det är den enda konstruktiva kritik jag kan ge, bra låt hursom :-)

karl:
tnx Arete....ska prova att skala mer...tack för lyssningen

/  karl

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion