Forum > Demolåtar
karl- our own rules...
Harmonica mike:
Hej Karl.
Jag har svårt för basen som ligger så dominant i vänster lur,lägg basen i mitten.Något trevande stämmor,annars ett mycket skönt uttryck i denna.Men basen är ruskigt jobbig,tyvärr så stal den nästan hela showen,synd på en så fin låt.
Basen i mitten får bli mitt recept,då är du hemma. Det är en fantastisk känsla i låten,som faller mig helt i smaken.
Mvh
Micael
karl:
Tnx Hm....först fattade jag inte förrän jag såg inställningarna på Trilogy( baspluggen) där själva basljudet var pannat åt vänster och biljuden typ strängrassellåg åt höger...ska ändra till dead on....ska mickla med lite körer också och få till en finaltouchê på det hela...tack för dina öron och hoppas det funkar bättre nästa gång du lyssnar... / karl B)
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 05.11.2007, 00:19:54 ---Hej Karl.
Jag har svårt för basen som ligger så dominant i vänster lur,lägg basen i mitten.Något trevande stämmor,annars ett mycket skönt uttryck i denna.Men basen är ruskigt jobbig,tyvärr så stal den nästan hela showen,synd på en så fin låt.
Basen i mitten får bli mitt recept,då är du hemma. Det är en fantastisk känsla i låten,som faller mig helt i smaken.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Emulator:
shit, hittar inte ver 1 nu när jag tänkte skriva något.
Min tanke om nummer två är att den är en genuint snygg produktion, men lite intetsägande låt för mig. Avskalat, slickt, snyggt. Jag gillade faktiskt version ett betydligt mer. Känns som om du behärksar denna genre (ver 2) till perfektion, men jag vill se dina kunskaper sträcka sig ut mot lite mer massiv kaotisk ljudbild som den första hade.
Men jag gissar att du inte går tilbaks ;)
karl:
right....tnx karl ;)
--- Citat från: Emulator skrivet 08.11.2007, 19:28:12 ---shit, hittar inte ver 1 nu när jag tänkte skriva något.
Min tanke om nummer två är att den är en genuint snygg produktion, men lite intetsägande låt för mig. Avskalat, slickt, snyggt. Jag gillade faktiskt version ett betydligt mer. Känns som om du behärksar denna genre (ver 2) till perfektion, men jag vill se dina kunskaper sträcka sig ut mot lite mer massiv kaotisk ljudbild som den första hade.
Men jag gissar att du inte går tilbaks ;)
--- Slut citat ---
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida