Forum > Demolåtar
karl- our own rules...
karl:
tnx Larsson och Dåligt gehör....ungarna sov över hos några kompisar vilket gav mig ett otippat tillfälle att greja till ...så här kommer en lite mer avskalad historia....
Rules
equality:
Har lite svårt att få grepp om strukturen i denna. Versmelodin i början påminner om något som jag inte kommer på. Kanske är arret lite baktungt särskilt när elgitarren också skall lägga sig i och med körerna i refrängen. Blir för mycket. Outrot blir lite långt och segt i mina öron. Finns en del snygga grejor men skyms av arret och en irrande komposition. Nu låter jag negativ men man är ju så himla bortskämd med alla pärlor du har levererat.
Edit: Som på beställning kom nu den avskalade versionen. Klart bättre! :) Melodi, text blir tydligare.
DåligtGehör:
Mycket bättre.
Hade faktiskt en tanke om att du skulle testa en betydligt mer avskalat närmade till styckets melodier. Nu har du gått nästan halva vägen. Fast vad jag mer tänkte var mer "pulslöst" och till större delen utan rytmiskt spel. Framför allt helt utan percussion. Låta sången kunna vara friare mer obunden av takt och rytm som andra instrument anger. Mindre pop-låt
Men om man tänker sig den version du har nu så skulle jag gärna höra lite mindre rörelser på pianot. Mer pauser blandat med längre klingande ackord. De partier som har lite mer sparsamt spel är sköna att lyssna till men du köttar på lite väl med saker och ting rätt ofta och det blir lite linjelöst och var och en för sig.
tsmalmbe:
Allt viktigt ligger dead-center. Ägget och rösten. Vilket leder till en monobild. Sen ligger det ett piano låååångt bak, och en massa flumm underlig panorerad. Basen ligger lite här och där. Verkligen underlig mix, som inte stöder låten. På vissa ställen blir det oklart om det är slapp dubblering av sången, eller ett 60-tals delay?
Jag önskar mera jobb med ljudbilden.
91:an:
Vilken skillnad det blev i nya versionen. Jag var inne och lyssnade precis när den första kom upp och mitt intryck då var att det kändes jämntjockt i kompet. Här i nyare versionen är det på rätt väg men jag tycker du kan göra ännu större skillnader, skala bort fler instrument i första versen och tryck i mer i instrumenteringen vid "please come down" osv så kommer de olika melodiavsnitten mer till sin rätt. Det är ju underbara melodislingor som i denna version fått bättre utrymme men i en tredje version kan få blomma ännu mer!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida