Forum > Färdiga produktioner
91:an- Youre always there with me
Roboseal:
Wohoo, jag var lite trött innan jag lyssnade på denna, och helt plötsligt så satt jag och log och nickade med huvudet fram och tillbaka :) , det måste vara bra betyg!
rigtigt trevlig musik, mixen låter proffsig också.
Tokai:
"George Formby möter Kinks" var det som sa. Jag höll på skratta ihjäl mig. Är det nån som känner till George Formby?
Måste erkänna att jag tyvärr gör det.
1.
Gillar basspelet skarpt. Höga bastoner som vandrar ner när dom behövs.
2.
Otrolig reproduktion av 60-tals sound.
Alltså musiken är music hall, lite Monty Python typ. Och det låter lustigt nog väldigt äkta.
Njöt av att lyssna på denna ganska så omoderna musikstil - inte så konstigt när man har sina rötter i 60-talet.
91:an:
Roligt du gillar brittisk 60-talsmusik Åsa, kan inte själv låta bli plocka influenserna därifrån :D!
Javisst är det lätt dist på sången, Rattlesnake, jag tog lite från Cubase egna plug och la på! Förvånande nog har inte fler anmärkt på uttalet vilket jag tolkar som att jag bättrat mej eller övriga inte är lika skarplyssnade som du ;)! Både klarinetten och dragspelet finns på min Roland JV-1080 synth (möjligen på nåt av expansionskorten)
Kul Roboseal för goda omdömen :D
Nog tycker jag Formby kan vara kul att höra ibland, Tokai, fast roligare att blanda upp genren i modernare musikstilar. Skulle säkert funka i en raplåt också. Skoj att du gillar basen, jag brukar annars alltid göra basspelet på synth då det är smidigast med kvantisering och så men här blev det aldrig bra så jag dammade av gamla elbasen som sagt så det tog en hel del tid och försök att få till det.
Dividend:
--- Citat från: Åsa skrivet 04.11.2007, 00:53:46 ---Helmysig låt! Verkligen sådär brittiskt 60-tals Beatleskänsla..
Snygga stämmor också...
/Åsa
--- Slut citat ---
medhåll.... SKönt att arvet förs vidare :) även uppe i norra europa :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida