Forum > Färdiga produktioner

91:an- Youre always there with me

(1/4) > >>

91:an:
Tog fram en låt jag gjorde för ett par år sen och gjorde en inspelning nyligen. Använde addictive drums men mixade virveln med ett virvelljud från min Rolandsynth för att få lite mer skrammel. Från början körde jag bas på synthen men det funkade aldrig inte ens med Broomstick Bass utan jag fick plocka fram min gamla elbas vilket resulterade i en mängd omtagningar. Sen provade jag fram och tillbaka med olika instrument förutom de obligatoriska gitarrerna och det blev ukelele samt på synthen klarinett, basoon och dragspel.

LÅTNAMN: Youre always there with me
ARTIST/GRUPP: Jan Gissberg
GENRE: pop, lätt jazzig
LÅTLÄNGD: 3:50
TEXT & MUSIK Jan Gissberg
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
STORLEK: 3,6 Megabyte

http://hem.bredband.net/gissberg1/youralways.mp3

mahan:
Jisses Naintiuan!
Detta låter ja aldeles tjusigt, snygg låt, snyggt arrat och mixat! Jäklar vad stämmorna sitter skönt, och spikpianot klinkar trovärdigt bak i clublokalen. Hittar inte just nu nåt annat att såga på är faden, låten är definitivt värd ett värdigare slut! :)

Bra jobbat!

h.  johan

equality:
Fin komposition i en tidlös music hall-anda. Arr och mix imponerar om möjligt än mer. Körerna är suveräna. Honkytonkpianot låter lite midi-mono men det är en skitsak. Väldigt välgjort och kul att du är tillbaka med dina härliga låtar. En blir glad se!  :D

Wernborg:
Japp, liksom hantverk i en tradition som nästan inte finns längre.

Ja för tusan, gärna mer.  :)

Harmonica mike:
Japp,det låter skitbra detta.

Här finns inget att såga,hel nice över hela linjen.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion