Forum > Färdiga produktioner
91:an- Youre always there with me
91:an:
Tack, kära lyssnare :D! Det var överraskande positiva ordalag!
mahan, jag vet att faden är lite av nödlösning för att få slut på en låt. Det var meningen att låten skulle sluta vid 3:10 men när nåt kompspår hade hamnat fel och låg efter låtens slut kunde jag inte låta bli att jamma med på akgitarren. Sen la jag så på en trumupptakt innan, så att låten naturligt körde igång igen! Kunde sen inte låta bli att slänga på ytterligare sång. Nu var låten uppe i närmare 3:50 vilket egentligen är på tok för långt och att bara avsluta utan att fortsätta en hel vers skulle bli lite avhugget så då kom nödlösningen fram. Skulle ju kunna klippa av vid det naturliga slutet vid 3:10 också :)
Equality, piano är ju inte min starka sida så det är tur för mej att man kan gå in i midieditorn och fixa ^_^ . Roligt att vara tillbaka igen, det har varit så mycket som kommit emellan så varken Kontrollrummet eller lilla spelrummet hemmavid har varit så välbesökt som det borde.
Några pianopresets varken har jag eller vet var man hittar, Emulator, och sången är ju dubbad och där det varit för otight, även pichtmässigt har Melodyne fått hjälpa till, därav måhända det kan uppstå choruseffekt?
Hm, är sången för svag? Kanske texten inte går fram? Ja, elgitarrerna kanske dränker sången lite.
Tack allihopa för synpunkter, helt klart tycks det samstämmigt att pianospelet är för inhumant :huh: spelat så det får ses över!
Burnin Sven:
Hallå där tur man slank förbi och fick tillfälle att njuta av den här godbiten. Full pott från panelen hittar inget att klaga på en riktig läckerbit helt enkelt.
Göran
91:an:
--- Citat från: Burnin Sven skrivet 30.10.2007, 03:52:35 ---Hallå där tur man slank förbi och fick tillfälle att njuta av den här godbiten. Full pott från panelen hittar inget att klaga på en riktig läckerbit helt enkelt.
Göran
--- Slut citat ---
Tack för ditt förbislink Göran, men mitt i natten? Fast det är då idéerna poppar upp möjligen :D
Åsa:
Helmysig låt! Verkligen sådär brittiskt 60-tals Beatleskänsla..
Snygga stämmor också...
/Åsa
Rattlesnake:
George Formby möter Kinks ;)
Bra låt, allt är nice. Gillar de ganska vilda panoreringarna och den mjuka disten på sången. Arret håller att lyssna många gånger på, klarinettsolot är perfekt. Dragspelet låter väldigt autentiskt, är det verkligen synth? :huh:
Sången är lågmäld ibland, en mörkare stämma åt Bing Crosby-hållet hade nog lyft låten ytterligare. Nåja, man har ju den rösten man har, och du har gjort det bästa av din. :) Uttalet är sisådär under de lugnare partierna, bättre på refrängerna. Stämmorna håller mycket god klass!
Å nu lyssnar jag för tredje gången. Blir lurad varje gång var den tar slut, men jag tycker inte det är fel, tvärtom, känns lite som en bonusrepris.
Fortsätt göra sån här treflig musik. B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida