Forum > Demolåtar

Nytt-nytt :-)Everything to me -igen! Ny lead/kör & mixning i inlägg 2007-11-03

<< < (6/7) > >>

Åsa:
 :blink:
Nästan så jag känner mig tjatig nu..!
Mattias är så trött på låten och bad mig hitta på nåt nytt med "låteländet" Så då gjorde jag det.. är lite nervös nu för jag har inte fått godkänt att lägga ut den nya versionen här.. han verkar inte vara hemma..

Så vad har jag gjort under dagen?
Improviserat fram en ny leadstämma, lagt på två (yes, två insjungna)körstämmor, en till höger o en till vänster.
Hållit igen med reverb på leaden som jag fått rådet om. Suttit och klurat med kompressorn och troor att jag fått till en jämn nivå.. det var inte bara att förstå sig på det där  :wacko:

Jäkligt klurigt med nivån på leadsången måste jag säga. Efter att ha mixat i lurarna (ett par bra som jag fått låna av Mattias) så lyssnade jag i högtalare och OJ vilken skillnad. Bra i lurarna, inte bra i högtalarna. Men jag tror o hoppas att jag fått till det nu.

Så nu är det upp till er som orkar lyssna att komma med kloka råd igen om ni vill, jag är så glad för er hjälp! :wub:

mahan:
Tjena Åsa,
det är just så det funkar, på nytt o på nytt så länge tills du själv o 50% av din publik e nöjd med resultatet. Så inte ge upp, släng upp nya versioner för kommentarer om det känns så. Kluriga nivån på leaden tycker jag att du kunde höja ännu mer, åtminståne i början, eller så om du har möjlighet att minska på kompguran för det är den du slåss om utrymme med i ljudbilden. Stämmorna har du brett ut nu snyggt tycker jag.

Har du kompet som ett stort wav eller mp3 spår eller har du möjlighet att inverka på t.ex trummor eller bas skilt för sig?

h.  johan

Åsa:
Hej mahan!
Tack för att du lyssnar! Mattias har faktiskt erbjudit sig att skicka över så jag får allt var för sig. Nu har jag ju hela paketet så att säga. Jag sa tack men nejtack då för det kändes övermäktigt men det vore kul att testa och se vad som händer med låten. Ska fundera lite till på den saken..
Eller så ska jag nöja mig med att lära mig mixa sång, jag lägger ner för mkt tid här vid datorn redan som det är nu  :lol:..!

Emulator:
lyssnar, och tycker mixen är lite svårgreppad nu  :wacko: Kanske det liggger lite i det mahan säger om krock med gitarren.

jag tror dock mer att det kansk kännas som att hela låten är lite körspårig, även leaden. Fin röst och bra sång, men den sticker inte ut.

Lek lite mer med rösten....man hör på vissa ställen att du borde testa lite sinead-o-connor glidningar!

Efter något varv känns sången mer framträdande, men oxo intrycket att du skulle ha lite mer attityd i sången.

kanske inte ville ha input på sången som sådan...men du fick det iaf :)

Kämpa på!

perrra:
Jag gillar denna låten riktigt skarpt!

Sjukt bra produktion enligt mig .  producenten/låtskrivaren har lagt ner mycket jobb med den märks!

Och det är bra gjort att lyckats spela in en hel låt själv utan hjälp om man är nybörjare? som du sa? eller läste jag fel ?  .. eller ja.. nybörjare i cubase :)

Jag tyckte om detta iallafall!

bra jobb

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion