Forum > Demolåtar

Dividend - Anvil (of gods) Egotrippen också kallad

<< < (4/5) > >>

asti:
Tycker det här är spännande med dom ibland lite udda melodislingorna av stråkarna.
Vid 333 sek t.ex förekommer en "slinga" som antyder en dur-harmoni, men där det är moll.
Visst finns en del atonala inslag, som jag ser det. Vid t.ex 76 och 128 sek. Men dom passar in.
Lite annorlunda både vad gäller melodi och harmonier än vad jag är van vid att höra från dig.
Men klart intressant!

Dividend:
Tack för dina åsikter, Peter..

DEt kan vara fel-klick också :D Kul att det upplevs som intressant. Stycket restaurerades med några idéer som jag ville testa. Det är inte mer än så, ett test. Skall göra färdigt nån gång framöver när det mognat lite :)

hogge:
Hmm.. Jag satte på detta för att lyssna lite.. Räknade kallt med att jag skulle avbryta efterhand då jag, som Du väl vet, inte vurmar särskilt mycket för den här musiken..
Men nu så fick jag samtidigt ett meddelande via MSN som jag fastnade i och låten blev kvar i lurarna, och hör & häpna, men det var riktigt trevligt...

Tycker att Du fått till ett vackert stycke.. Inget jag sätter på för att njuta av på ett fokuserat sätt, men som lite stämningsmusik i bakgrunden funkar det även för mig.. Vissa partier är oerhört harmoniska medan jag inte alls greppar andra.. Men det är väl så det är i klassisk musik..

Dividend:
Alltid kul när du dyker upp Hogge, tack...

Skall kolla denna längre fram, och testa vidare... De melodiska partierna blir dock kvar som jämvikt :)

tsmalmbe:
Jag skanar nog det där enkla traditionella temat som återkommer och som man kan fastna i.

Välgjort tycker jag (och bättra för varje stycke du komponerar), men inget som skulle fastna i min spelare tyvärr.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion