Forum > Demolåtar
Dividend - Anvil (of gods) Egotrippen också kallad
Dividend:
Hittade denna från 2007.. Restaurerade tidigare ikväll, och i förra veckan, nu skall jag ut på "byn" (som de säger i danmark)
Ett par falsknoter, men det finns en enorm potential här. Hmike hade rätt i sin kommentar från 2007! Inte i sin geniförklaring :D, men i att det är enormt bra material att bygga på. :)
Tack Mike!
/Per
Gamla kommentaren från 2008 nedan:
-----------------
Ok, inspirationen kom tillbaka. :) Ver 8 av nytt stycke musik:
Åsikter, och idéer mottages gärna... Förslag på pompösare namn också! :D
1up:
Diggar pondusen i inledningen med virveln och timpales!?
Redan från msn vet du önskningen om klipp av övre frekvenser på virveln. :)
45% in i låten typ ljuder en störtskön stråke solo som sen kör orignella vrickade trudilutter och sedan kommer ackompanjemanget. :)
typ 2:05/6 ett extra trumslag. Får nu associationer till filmen Alexander den store! Alltså den gamla verren.
Smekande legatostråk-ackord skulle funka jättebra partiet kring 1:00, tillsammans med pizz & flöjten! Cellon borde passa bäst där va? Mjuka stråkar alltså som du använder 03:23 minus den som ligger överst i registret.
Största behållningen är rhytmiken i början som föranleder något stort. (När kommer kontrabasen??? :o)
Och sedan slutet med de sköna brassackorden och stråkarna. Manskör efterlyses härnäst! :)
Temana växer alltid med fler lyssningar. Först något ogripbara för mig, sedan sjunker de allt mer in i själ och hjärta.
Förutom att det är ett tuggummi så är det inte att man kan undgå att vara lite sugen på V6! :)
mahan:
Hola Per!
Visst hör man på detta att inspirationen är tillbaka! Supersnyggt arr och sounden håller hela vägen. Pukorna låter stadiga, och så har du snyggt konstersalreverb över hela mixen, alltså Persound!
Tar slut för tidigt fastän urvärket visar att längden är 3:49. En C-del skulle gott o väl rymmas in som en liten kontrast till steken, som är "well done"!
Snyggt jobbat Per! :)
h. johan
Dividend:
--- Citat från: mahan skrivet 23.10.2007, 22:06:27 ---Hola Per!
Visst hör man på detta att inspirationen är tillbaka! Supersnyggt arr och sounden håller hela vägen. Pukorna låter stadiga, och så har du snyggt konstersalreverb över hela mixen, alltså Persound!
--- Slut citat ---
Skönt att höra! :) Jag tror jag gör ett nytt verk i tre delar. Jag har en del idéer, men de kan jag inte avsluta på vettigt sätt inom detta stycke. SKall bara byta tonart till parallelltonarten, det gjorde ju de gamla mästarna. Eller, öh, skit i det. Jag tar E-moll eller nåt....
Jag anser att avslutet på del 1 (vad du lyssnat på), kan påbörja del 2... :) )något modifierad)
Tack för lyssningen Johan!
/Per
ynot:
lite mycket reverb på virvel kanske i inledningen annars underbart lockade..
tänker lite grig (stavas nog inte så) o bella bartok...fin dynamik helt klart.
vackert o luftigt....med tyngd mellan sommarängarna , tror att detta ligger närmare film musik än jag hört från dig eller västeländskfilm musik kanske jag skall säga än vad jag hört från dig tidigare.
gillas myckat pga av den dynamiska mörka framtoningen.
tony
namn förslag ....hero of gods..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida