Forum > Demolåtar

Dividend - Anvil (of gods) Egotrippen också kallad

<< < (2/5) > >>

Wernborg:
Herredjävlar va vacker violinen är när den först kommer in och är ensam. Sen får den slåss med en kompis (eller är det ett annat instrument i samma register?) som kör lite skumma stämmor. Jag hade nog låtit första fiolen få förbli ensam det partiet ut....

Sen det jag alltid brukar reagera på.... Anslaget i stråkarna, speciellt tydligt vid 2,00 ungefär. Känns så klaviaturmässigt när attacken är så illa snabb?!? Tydligt också vid 3,00 där nån stråke är lite mer ensam.

Virveltrummorna är mumma.

Nä, så illa var väl inte slutet. Allt är inte fanfarer och pukor och trumpeter. :)

Jag är ganska orutinerad lyssnare av denna typ av musik, men i mina öron låter det väldigt bra. Förutom stråkanslaget och nån konstigt stämma där i början.

Gott!

Dividend:
Tack ynot och Wernborg. SKall kolla virveln . och försöka förlänga attacken ;)

Harmonica mike:
Tjena.
Ja jizes,här har du tänkt till.Mycket vackert.Det är förunderligt hur du får ihop arret i dina låtar så snyggt,och vilka ljud på både körer instrument! Jag ser en gråhårig äldre gentleman som sitter där med sina notblad och komponerar ur livet han har levt.All dramatik glädje sorg och smärtor,översatt till musik.Men du är en ung kille - hur fasiken bär du dig åt? Jag menar,var får du inspirationen och kunnandet ifrån?
Antingen så är du en gammal mästare reinkarnerad,eller så är du ohyggligt musikalisk - ett musik geni helt enkelt.Hade du levt i ett tidigare århundrade,så hade du bara haft papper och penna att tillgå i ditt komponerande,och då hade din samtid inte fått njuta av din musik.Viva la internet och midit.

Stråk attacker och sånt via midit,visst.Men föreställer man sig en fullsatt konserthall,modell mega stor - en dirigent och dig sittandes längst fram för att ta emot folkets ovationer - då är man närmare sanningen.Detta var riktigt bra,en av mina favoriter av dig.

Slutsats:Masterpice? Helt klart! Visst kan man tycka att jag tar i i mina ovationer till dig,men är det alltid så här bra - då skall man ha cred för det.Som jag ser det så är världen redo för den här kompositören.
För det är så jag ser dig Per,som tonsättare och kompositör.Fullständigt outstanding,tack Gud för att vi får ha Per på "vårat" forum.

Mvh
Micael

Dividend:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 02.11.2007, 07:46:17 ---Tjena.
Ja jizes,här har du tänkt till.Mycket vackert.Det är förunderligt hur du får ihop arret i dina låtar så snyggt,och vilka ljud på både körer instrument! Jag ser en gråhårig äldre gentleman som sitter där med sina notblad och komponerar ur livet han har levt.All dramatik glädje sorg och smärtor,översatt till musik.Men du är en ung kille - hur fasiken bär du dig åt? Jag menar,var får du inspirationen och kunnandet ifrån?
Antingen så är du en gammal mästare reinkarnerad,eller så är du ohyggligt musikalisk - ett musik geni helt enkelt.Hade du levt i ett tidigare århundrade,så hade du bara haft papper och penna att tillgå i ditt komponerande,och då hade din samtid inte fått njuta av din musik.Viva la internet och midit.

Stråk attacker och sånt via midit,visst.Men föreställer man sig en fullsatt konserthall,modell mega stor - en dirigent och dig sittandes längst fram för att ta emot folkets ovationer - då är man närmare sanningen.Detta var riktigt bra,en av mina favoriter av dig.

Slutsats:Masterpice? Helt klart! Visst kan man tycka att jag tar i i mina ovationer till dig,men är det alltid så här bra - då skall man ha cred för det.Som jag ser det så är världen redo för den här kompositören.
För det är så jag ser dig Per,som tonsättare och kompositör.Fullständigt outstanding,tack Gud för att vi får ha Per på "vårat" forum.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Tack så mycket. Det är svårt att svara på sådana här "geniförklaringar" :D eller vad man skall kalla det. Själv tycker jag att jag har en del kvar att lära. Om några år så!! Men tack, den schysste norrlänningen. ;)

Harmonica mike:
Du behöver inte säga nånting.Jag har vuxit upp med klassisk musik,då min Far var en flitig utövare i orkestrala sammanhang,mycket duktig violinist.Det var därför jag revolterade med att spela blues :lol:

Däremot lyssnar jag helst på klassisk musik,då den spänner över så stora känslo yttringar.För mig finns ingen musik som är bättre på att förmedla det.Tolka inte klassisk som gammal,utan mera en illusion av att man förmedlar tankar,kyla och hetta, visioner och känslor,det är det som är det fina med din och den klassika musiken - det löper ihop.

Så är det.

Mvh Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion