Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake - Morning
Rattlesnake:
--- Citat från: Dividend skrivet 22.10.2007, 12:05:54 ---
--- Citera ---Mitt första försök i den klassiska fållan. Jag har ingen utbildning i orkestrering, gillar bara understundom att lyssna på klassisk musik...Jag har försökt att få instrument och arrangemang att låta så realistiskt som möjligt, men jag har ingen aning hur det låter i andras öron. Hjälp mig, hur låter det egentligen?
Melodin kommer från ett pianostycke som jag gjorde för typ 20 år sedan.
Det skulle var kul att få höra vilka associationer du får när du hör detta: genre, "handling", titel, vad den här typen av musik skulle betecknas som inom den klassiska musiken etc.
Och framför allt, ger det någon någonting att lyssna på detta? Jag tål höra sanningen... ;)
--- Slut citat ---
Gillar virveltrumman :) som förebådar solens uppgång eller något. Ett morgonstycke helt klart! (dvs bra namnval! :)
Melodin i början är dock bara medel nånstans, en 3a av 5... Men det kanske kräver några lyssningar..
Om det är ett piano stycke så pröva att ha piano till, för sjutton! :) Men nu är det ju färdigt iofs...
Jag ser nån dal och bönder som går mot åkrarna för att plöja på senvåren (eller när man nu gör det ;)
Bra jobbat!
--- Slut citat ---
Intressant analys! Ja, visst är det en långsam marsch egentligen, och något händer ju i andra sticket, typ soluppgång.
Piano, ja... Jag kände att det inte fanns någon plats över för det när alla stämmor blev upptagna av andra instrument. Men kanske som soloinstrument i ett annat parti av låten? Vi får se, jag kanske jobbar vidare med den.
Tack för att du lyssnade! :)
Rattlesnake:
--- Citat från: 1up skrivet 22.10.2007, 17:40:51 ---Hör Pixar, Batman och hollywoodmyskomedi i skön mix. :) Det är inte ont om orignella tongångar dock. Fortsätt absolut att leka klassiskt!
Du har ett runt fint ljud i låten. Inte bara ljuden utan harmonierna också. Vänlig och inbjudande. B)
--- Slut citat ---
Hihi, jag tror du träffar huvudet på spiken med din genreanalys. :) När man tänker efter, vilken typ av "klassisk musik" lyssnar man oftast på egentligen?
Jo, naturligtvis filmmusiken till alla Pixar och Disneyfilmer. "Pirates"-filmerna är ju fantastiska att bara lyssna till, så naturligtvis hämtar man omedvetet inspiration därifrån.
Tack för harmoniutlåtandet också :)
stajo:
+ sköna, tydliga melodier
- saknar lite sting i det hela, liksom lite jävla anamma på vissa delar.
Du har känsla för melodier så det gäller nog bara att våga lite och inte mesa ;)
mahan:
Tjena Skallran!
Alldeles klart att du är hemma i dessa tongångar. Skitsnyggt arrat o spelat, helt klart filmmusik, hittar mig i tydlig Harry Potter stämning!
Och så har du lyckats skruva ihop det hela så att skillnaden mellan realism och synthvärlden har suddats ut, SNYGGT! :)
Mer sånt behöver vi!
h. johan
ynot:
GRYMT eller vacker o alldeles underbart.
tycker instrumenterningen funkar väldig bra en var o träig ton som andas lite som 1800 gortex...
För visst lyser det igenom lite lite att detta är dataåldern inte mycket o det stör inte alls . men det är det jag reflekterar över alla dessa underbara stömmor o instrument i 1 dator hum...inte fel.
bra balans saknar kanske lite mer rörelse åt det kraftiga hållet men i övrigt fin dynamik.
tönkte mycket ryssland oxå...
vi vackra starka män på barikaderna spejades ut över slag fälltet blommorna slär ut massäcken packas upp tyskt öl o bratwyrst inte fel men ...vad ör det i hotizonten????????????
tony
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida