Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake - Morning
Rattlesnake:
Inte trodde jag att så många skulle lyssna på detta och kommentera. Kul att läsa, det inspirerar. :)
Stajo, jag tar åt mig av både + och -. Jag har svårt för musik utan melodier, och svårigheten att få till sting och jävlar anamma, hmm, det har jag hört förr så gäller nog det mesta jag gör, oavsett genre. :)
Tjena Mahan, var har du hållit hus, du brukar dyka som en hök på allt nytt som läggs upp! ;) Kul att du gillar det, jag vet att du alltid är rak i dina utlåtanden, så detta värmer. :)
Ynot, Ja, visst är det lyxigt att ha tillgång till en skapligt välspelande symfoniorkester som oavsett tidpunkt på dagen alltid ställer upp, och spelar allt man säger åt den. Ganska fantastiskt egentligen, tänk om de gamla mästarna (och de som aldrig fick sina verk uppförda) hade vetat vad som komma skulle.
Ingen kan brodera ut poesin som du. Jag får känslan av att du för ditt inre sett en krigsfilm gjord av sovjetiska propagandaministeriet, skildrande upptakten av Stalingrad 1942. Men åt verkligen de ryska bönderna tysk mat...? :huh:
Emulator:
tänker mig stilla flyter...kanske en rysk flod? eller ännu längre åt kina månne?
ganska laddad morgon.....man flyger med helikoptervy längs floden. oundvikligt att ätnka på problem som tornar upp vid horisonten. Att det är mer glada bitar insprängt i dramatik tycker jag indikerar att ett mindre problem är över och ett större väntar. (ett slag vunnet....det stora återstår).
Man tänker inte så mycket på mix och enskilda instrument, vilket måste ändå indikera att detär bra ihopblandad?
motsägning: jävlar vilkar virvlar, puikor , och...harpa? runt 2:30 enormt efektfullt och tillika vackert.
Jättefint. får nog testa att somna in till denna meditativa men ändå intressanta musik ikväll tror jag.
jättebra !
Rattlesnake:
Hej Emu,
Kul att du gillade det här! :) Intressant att även du nämner ledorden morgon, ryskt och dramatik/krig. Det är nog kanske timpanin och harpan som gör det dramatiska, och marschvirveln som ger associationer till krig? Morgon vet jag inte riktigt vad det kommer ifrån, kanske klockspelet till den smygande violinen i början. Ryskt, ja, jag har ingen aning om hur det låter. Har ju kikat lite i Rimsky-Korsakov's handbok i orkestering på Garritans site, och vissa saker har jag nog snappat upp där, men jag trodde det var mest basic stuff och inte typiskt ryskt.
Jag trodde inte man kunde bli smickrad över att någon somnar till ens musik. :P Men...:wub:
Emulator:
funkade inte att somna till den hade ju kabeln till mp3spelarn på jobbet. men meditativt var det att ha högtalarna på en stund iallafall :) :)
91:an:
Vad roligt att höra klassisk musik spelat på klaviatur! Det är inte det lättaste att få till, men du har lyckats bra tycker jag. Vad som ofta brukar vara den lilla skillnaden hur bra man än får till spelet är att klassisk musik inte spelas efter metronom utan tempot skiftar liksom steglöst. När jag själv provat göra klassiska små stycken märkte jag att om jag helt struntade i takter och bpm och bara körde på och bit för bit, backade och gjorde om, fixade i midieditorn gick det att få in ett naturligt och varierat tempo.Naturligtvis gick det inte att kvantisera. Fast numera är det nog enklare att göra små tempoväxlingar i ett separat tempospår! Men hur som helst, jättekul att höra och du har fått till instrumentering och arr strålande!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida