Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake - Morning

(1/11) > >>

Rattlesnake:
LÅTNAMN: Morning (F#m)
ARTIST/GRUPP: Rattlesnake
GENRE: Klassisk musik
LÅTLÄNGD: 3:01 7:05
KOMPOSITÖR: Rattlesnake
PRODUCENT: D:o
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2007 - 2008
FORMAT: mp3

Mitt första försök i den klassiska fållan. Jag har ingen utbildning i orkestrering, gillar bara understundom att lyssna på klassisk musik...Jag har försökt att få instrument och arrangemang att låta så realistiskt som möjligt, men jag har ingen aning hur det låter i andras öron. Hjälp mig, hur låter det egentligen?

Melodin kommer från ett pianostycke som jag gjorde för typ 20 år sedan.

Det skulle var kul att få höra vilka associationer du får när du hör detta: genre, "handling", titel, vad den här typen av musik skulle betecknas som inom den klassiska musiken etc.

Och framför allt, ger det någon någonting att lyssna på detta? Jag tål höra sanningen...  ;)

2008-02-10

Ny version upplagd.

tsmalmbe:
Dividend har fått tävling inom genren. Bra så, tävling gör en starkare. Din insats är inte fy skam, tvärtom. Melodin är ganska klar och tydlig framträdande, inte mycket trixande där. På gott och på ont. Realism, till en del. Stämning, ja definitivt.

Burnin Sven:
Ja dramatiskt och ganska mycket som en inledning till en Musical ballad vilket inte är fy skam kort sagt bra musik, trumman eller om det är fingerspelad ståbas bara lite tydligare/upp i volym.
Göran

Harmonica mike:
Japp,funkar kanon.
Det låter bra om hela arret,både ljud och spele mässigt.

Även jag har provat att arra lite klassiskt,det blev väl halv hyfsat.Det är ju liksom en annan grej det här med klassisk musik än det man är man vid - men det är intressant att prova lite nya vägar.Alltid lär man sig nåt,och jag tycker att du har fått ihop det bra.

Mvh
Micael

Tant Fransa:
Nötknäpparen (Tjajkovskij) pga plingeliplonget ibörjan, Peter och vargen (Prokofjev) pga flöjt-temat.
Ryskt således :)

Dock med lite inslag av Don Giovanni (Mozart) , vilket iofs är ett förträffligt verk, men inte passar in riktigt tycker jag. Jag tror att det kommer sig av ensam oktavering av stråk/stråk, och stråk/blås som förekommer lite här och var.

Som helhet väldigt fint!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion